Draga Christine,

Primavara trecuta, invatamantul la distanta in gospodaria noastra a fost o mizerie de intreruperi constante, programe de somn ciudate si epuizare Zoom. As dori sa-mi pregatesc copiii mai bine in aceasta toamna, deoarece cea mai curand scolarizare personala care ar putea fi deschisa pentru noi este la jumatatea lunii octombrie. Ce pot face pana atunci pentru a ma asigura ca copiii mei invata cu adevarat ceva in aceasta toamna
. Cu stima,

total nu

profesor,

draga Christine, sociologul si antrenorul Christine Carter raspunde la intrebarile dumneavoastra despre casatorie, educatie, fericire, munca, familie si, bine, viata. Doriti sa trimiteti o intrebare Trimiteti un e-
mail la [email protected]
Vesti bune: pregatirea copiilor nostri pentru succes cu invatamantul la distanta acum ii poate pregati si pentru succesul academic mai tarziu, indiferent unde merg la scoala sau care este formatul. Cel mai bun sfat este sa va concentrati pe promovarea urmatoarelor trei abilitati cheie care ii pot ajuta pe copiii nostri sa isi termine munca mai repede, sa se concentreze mai mult si sa-si aminteasca mai mult din ceea ce invata.
Publicitate
X

1. Concentrare

Cu invatarea la distanta, concentrarea este acum o super-abilitate apreciata. Fara el, copiii se lupta sa invete. Pentru a minimiza intreruperile si distragerile care ucid concentrarea, putem face urmatoarele.

Desemnati un teren de joc de invatare.Copiii au nevoie de un loc in care sa se poata concentra, iar cand desemnam un loc care este doar pentru concentrare, ii ajutam sa-si antreneze creierul pentru a se concentra mai bine.
De exemplu, ar putea avea un loc anume la un mic birou pe un hol unde isi fac scoala online si teme – si numai acele lucruri. Pune-i sa-si paraseasca biroul pentru a verifica retelele de socializare sau sa faca orice altceva decat o munca concentrata. Incurajati-i sa se indeparteze de la birou atunci cand iau pauze. Bonus: prezenta lor la acel birou poate fi un semnal pentru ceilalti din gospodarie ca incearca sa se concentreze si ca toti ceilalti trebuie sa fie linistiti si atenti sa nu intrerupa.

Intrebati-i cum se simt.Intreruperile si distragerile pot fi atat externe (pierderea accesului la internet, o alerta Snapchat), cat si interne (senzatie de stres sau coplesit). Cercetarile arata ca atunci cand copiii isi indesat sentimentele (cunoscut si sub numele de „suprimare emotionala”), inteligenta si invatarea lor au de suferit. A pretinde ca ne simtim bine chiar si atunci cand simtim de fapt altceva necesita energie si autocontrol, iar asta fura energia si vointa necesare pentru a te concentra.
In calitate de parinti, ii putem ajuta pe copiii nostri sa identifice cum se simt. „Ma simt anxios chiar acum”, ar putea spune ei. Aceasta este tehnica „numit-o pentru a-l imblanzi”. Cand copiii isi eticheteaza emotiile, emotiile tind sa se disipeze. Daca incep sa va spuna o poveste care ii face mai emotionati, aduceti-i usor inapoi la ceea ce simt.
Sarcina aici este sa identifice ceea ce simt, nu neaparat de ce simt asa. Acest lucru poate fi dificil. Ne putem atasa de naratiunile noastre despre motivul pentru care suntem suparati si putem fi prinsi in incercarea de a rezolva problema. Dar asta nu ne va ajuta sa ne concentram. Trebuie sa vorbim despre emotiile reale, nu despre motivele emotiilor.
Vedeti daca puteti rezuma sentimentele lor intr-o fraza simpla sau doua. De exemplu, „Te simti trist si singur”. Ai putea sa lasi asa, sau sa introduci putina empatie: „Este atat de greu. Sa te simti singur este cel mai rau.” Nu incerca sa „repara” emotiile lor provocatoare. Scopul este de a descoperi si eticheta emotiile, nu de a le schimba. Trimiteti-le copiilor dvs. mesajul ca credeti ca pot face fata acestor emotii dificile. Nu este nevoie sa le indesati.

Cresteti adolescenti fericiti
Doriti mai multe sfaturi pentru a va pregati elevii pentru succes
Consultati noua carte a lui Christine Carter, The New Adolescence: Raising Happy and Successful Teens in an Age of Anxiety and Distraction.

Incurajati realizarea unei singure sarcini.Ar putea parea extrem de evident ca, pentru a se concentra, copiii vor trebui sa se concentreze pe un singur lucru la un moment dat, dar acesta nu mai este calea lumii. Chiar daca multitasking-ul este extrem de ineficient, se simte productiv. Mai ales pentru copiii care se simt plictisiti si blocati acasa, avand o multime de ecrane deschise si alertele care vin, ii face sa se simta ocupati si stimulati.
Dar multitasking-ul este inamicul concentrarii. Creierul uman nu a evoluat pentru a se concentra asupra multor lucruri simultan si nu poate face acest lucru – poate doar comuta rapid inainte si inapoi intre sarcini. Acesta este un urias scurgere de energie pentru creierul copiilor in multe feluri. Ii face sa oboseasca (sau sa fie cu fir) si sa fie neatenti. Mai presus de toate, multitasking-ul face ca invatarea sa fie ineficienta.
In calitate de parinti, ii putem ajuta pe copii sa isi configureze mediul de invatare, dispozitivele si timpul lor online, astfel incat sa nu fie tentati sa faca mai multe sarcini, astfel incat sa fie mai putin distrasi de alerte si mai putin tentati sa verifice retelele sociale in mod compulsiv. Opriti toate alertele si activati „nu deranja” si desemnati un loc de parcare pentru telefoane in timpul orelor de scoala, permitandu-le accesul la un singur ecran la un moment dat.

2. Motivatia
Incercarea de a motiva copiii cu betisoare si morcovi este propria sa forma speciala de iad parental. Fara auto-motivare, este destul de greu de invatat. Din fericire, putem stimula automotivarea copiilor nostri sustinandu-le competenta, independenta si conexiunea cu ceilalti. Acestea sunt cele trei nevoi psihologice de baza care, atunci cand sunt indeplinite, duc la auto-motivare. Iata cum puteti ajuta la indeplinirea acestor nevoi.

Recunoasteti competenta.Ajuta-i pe copii sa vada unde s-au descurcat foarte bine in trecut prin propriul efort (mai degraba decat sacaiala ta). Intrebati: „Unde va simtiti cel mai increzator
” Si apoi ajutati-i sa vada ca efortul lor este cel care a condus la aceasta capacitate.

Permite independenta.Copiii nostri au nevoie de libertatea de a esua singuri si de libertatea de a reusi fara a fi nevoiti sa va acorde credit. Copiii nostri nu se pot simti responsabili pentru temele lor scolare daca noi suntem inca forta organizatoare.

Sprijinirea invatarii si bunastarii in timpul crizei coronavirusului

Activitati, articole, videoclipuri si alte resurse pentru a aborda anxietatea studentilor si adultilor si pentru a cultiva conexiunea
Cititi-l acum
Deci, in loc sa instruiti si sa indrumati copiii, intreaba-i: „Care este planul tau
” „Care ai planul tau sa mananci micul dejun inainte de curs maine dimineata
” A intreba copiii despre planul lor arata clar ca ei inca detin controlul asupra propriului comportament si ii ajuta sa-i puna in contact cu propriile motivatii si intentii. Daca copiilor nu li se cere sa isi exprime planul, uneori nu vor face unul. (In special copiii care sunt obisnuiti sa fie cicaliti; acei copii stiu ca parintii lor vor fi in cele din urma frustrati si isi vor face planificarea pentru ei.)

Sustineti un sentiment de apartenenta si conexiune la scoala.Acest lucru este evident mult mai greu in timpul unei pandemii, dar nu este imposibil. Intrebati-va copiii cu cine se simt conectati. Ce grupuri sau clase ii ajuta sa simta un sentiment de apartenenta.
Daca sunt scurte, intreaba-i cine are nevoie de ajutor si ce pot face pentru a ajuta persoana respectiva — a-i ajuta pe ceilalti este una dintre cele mai bune modalitati de a crea conexiune.

3. Flexibilitate

S-ar putea sa fi observat: Fiecare plan pe care il facem pare sa se destrame. Traim o perioada de schimbari accelerate si necunoscute constante. Acest lucru face ca este esential pentru noi – si copiii nostri – sa ramanem flexibili. S-ar putea sa se intoarca in clasa anul acesta. S-ar putea sa nu. Oricum, vor trebui sa se rostogoleasca cu pumnii. Ii putem ajuta sa faca acest lucru.

Respectati un program de somn consecvent.Epuizarea ne face casanti; este destul de greu sa ramanem linistiti cand suntem atat de obositi incat vrem doar sa ne culcam si sa plangem.
In ciuda faptului ca nu se intampla multe, multi copii sunt epuizati (in special adolescentii). Neavand structura scolii (cel putin tipul sa nu ratati autobuzul) face mai greu sa ne impunem propriile programe si sa impunem orele de culcare. In plus, multi copii mai mari care sunt obisnuiti sa aiba multa intimitate si timp social la scoala isi satisfac acum nevoile de independenta si conexiune cu semenii lor, ramanand trezi jucand jocuri video jumatate din noapte, nemonitorizati de parintii adormiti.
Din nefericire, somnul neregulat provoaca mai mult decat ameteala si stapanire. Chiar si reducerile modeste ale calitatii somnului, cum ar fi pur si simplu nedormitul adanc din cauza scaderii melatoninei induse de lumina albastra, tind sa-i faca pe copii sa se simta mai singuri, chiar si fara o reducere a cantitatii. Deci, daca sentimentul lor de conexiune cu colegii este deja fragil, intreruperea somnului ar putea exacerba problema.
Noi, parintii, vom face bine sa impunem orele de culcare consecvente. Cel mai important lucru nu este neaparat sa se culce devreme (daca scoala incepe tarziu si pot dormi), ci mai degraba ca doarme suficient pentru varsta lor si ca o fac intr-un program regulat. (Consultati aceasta postare pentru a afla cum sa resetati ceasurile biologice ale copiilor.)

Exersati sa acceptati orice se intampla de fapt.Copiilor nostri nu trebuie sa le placa sa faca scoala online, dar cu cat rezista mai mult, cu atat se vor lupta mai mult. Putem recunoaste toate modurile in care scoala nu este ideala in acest moment si, de asemenea, cum se simt ei in legatura cu aceasta. Este in regula daca sunt frustrati sau dezamagiti. Si, de asemenea, cu cat accepta mai repede realitatea, cu atat mai bine.
Asta nu inseamna ca nu se vor mai simti frustrati, sau dezamagiti sau intristati de starea lucrurilor. Sentimentele noastre fac parte din ceea ce se intampla de fapt! Cand copiii nostri renunta la rezistenta, se pun intr-o pozitie mai buna pentru a merge mai departe.
Pentru a fi clar, acceptarea nu este acelasi lucru cu resemnarea. Acceptarea unei situatii nu inseamna ca nu se va imbunatati niciodata. Nu acceptam ca lucrurile vor ramane la fel pentru totdeauna; acceptam doar ceea ce se intampla cu adevarat in acest moment.

Promoveaza fericirea.Prin fericire, ma refer la o emotie pozitiva, nu la placere. Emotiile pozitive ne sporesc „flexibilitatea cognitiva” – acesta este un mod elegant de a spune capacitatea noastra de a face fata unei schimbari. Cercetarile arata ca emotiile pozitive (cum ar fi recunostinta sau veneratia) fac ca abordarea schimbarilor sa fie mai putin solicitanta si ne fac mai deschisi la lucruri noi. Aceasta ar putea fi o parte din motivul pentru care alte cercetari arata ca studentii cu o bunastare emotionala mai mare tind sa fie cu mai mult de un semestru inaintea celor cu o bunastare mai scazuta.
Al tau,

Christine