De ce unii oameni se recuperează după un atac de cord, în timp ce alții nu
Sunt un psihiatru care și-a petrecut ultimii 13 ani concentrându-se pe îmbunătățirea sănătății mintale a persoanelor care au boli de inimă și alte afecțiuni medicale. De-a lungul timpului, pe măsură ce am văzut din ce în ce mai mulți pacienți internați în spital care tocmai aveau un eveniment medical major legat de inimă, am simțit că aveam o idee bună despre cine se va recupera cu succes și cine nu. În timp ce factori precum greutatea, dieta, fumatul și istoricul familial sunt bine documentați în medicină, cei psihologici nu au fost. De fapt, am găsit că motivația, speranța și recunoștința păreau cruciale pentru recuperare.
Nu totul era vorba despre faptul că o persoană era deprimată. Prezența – sau lipsa – emoțiilor pozitive a jucat un rol enorm în cât de bine s-au descurcat oamenii după spitalizare. Aș întâlni oameni care erau temporar deprimați – dar cu speranță să se îmbunătățească – și s-au descurcat bine. Și am întâlnit oameni care nu erau deprimați, dar nu fericiți sau recunoscători sau plini de speranță – și nu au fost.
Reclama
X
Am purtat aceste gânduri în minte fără să știu ce să fac cu ele. Apoi, într-o zi, eram într-o librărie și am dat de „Cumul fericirii” a Sonja Lyubomirsky. Descrierea exercițiilor de psihologie pozitivă (despre care nu știam nimic) și utilizarea unor astfel de exerciții pentru a cultiva în mod activ recunoștința, optimismul și alte forme de bunăstare au aprins un bec. M-am gândit că de asta au nevoie oamenii cu boli medicale: modalități de a accesa lucrurile bune din viața lor, de a-și mobiliza punctele forte și de rezistență și de a vedea că lucrurile mai bune merg înainte.
I-am trimis din senin un e-mail Sonja, iar ea a fost incredibil de amabil să mă ajute să stabilesc un curs pentru utilizarea acestor exerciții la pacienții noștri cu boli de inimă. Echipa noastră a studiat acum bunăstarea psihologică pozitivă și sănătatea cardiovasculară în ultimii 10 ani, inclusiv dezvoltarea unui program de promovare a bunăstării la pacienții cu boli de inimă și alte afecțiuni medicale.
Mai recent, cu sprijinul Greater Good Science Center, ne-am concentrat pe ceea ce cercetările au identificat ca fiind unul dintre cele mai puternice aspecte ale bunăstării psihologice: recunoștința.
Constatăm că recunoștința – față de familie și alți oameni dragi, față de furnizorii de servicii medicale, pentru sănătatea cuiva, chiar și pentru că este în viață – poate fi o experiență incredibil de puternică și revigorantă. În plus, există tot mai multe dovezi că a fi recunoscător nu poate aduce numai sentimente bune. Ar putea duce la o sănătate mai bună.

Cum funcționează recunoștința

Acum, ai crede că a te simți recunoscător după ce ai supraviețuit unui eveniment major al inimii ar fi obișnuit. Dar recunoștința este complicată și necesită niște gimnastică mentală moderat complicată.
Primul: Hei, acest lucru bun s-a întâmplat.
Al doilea: Hei, sursa acestei bunătăți nu vine de la mine, ci dintr-o sursă externă.
În sfârșit: băiete, mă bucur de această sursă externă.
Într-adevăr, nu toți oamenii experimentează recunoștința în acest context. De exemplu, jumătate dintre oameni raportează că au experimentat o recunoștință semnificativă după un atac de cord și, prin extensie, jumătate nu o fac.
Am finalizat interviuri aprofundate cu pacienți cu infarct, în spital și apoi trei luni mai târziu, și am auzit o grămadă de recunoştinţă. Am aflat că natura și concentrarea recunoștinței legate de sănătate pot varia cu adevărat. Unii oameni sunt în mod natural și în mod regulat recunoscători ca parte a dispoziției lor, în timp ce alții pot să nu fie în mod regulat predispuși la apreciere, dar în anumite momente o experimentează puternic.
De asemenea, am descoperit că subiectul recunoștinței poate diferi. Unii se simt recunoscători pentru soțul, familia și prietenii lor; unii se simt recunoscători pentru medicii și asistentele care i-au ajutat sau chiar i-au salvat; iar alții se pot simți recunoscători nu pentru o persoană, ci pentru concepte mai largi, cum ar fi să fie recunoscători pentru sănătatea lor, chiar recunoscători că sunt în viață.

Mai multe despre recunoștință

Descoperiți cele șase obiceiuri ale oamenilor extrem de recunoscători.
Aflați cum recunoștința vă schimbă pe dvs. și creierul.
Cât de recunoscător ești
Răspunde la testul nostru de recunoștință!
După ce am aflat despre experiența recunoștinței la pacienții cu boli de inimă, am avut acum o întrebare importantă: face această experiență de recunoștință o diferență în ceea ce privește sănătatea — și îngrijirea sănătății — după un eveniment medical major, cum ar fi un atac de cord
au fost remarcabil de puține cercetări pe această temă, în ciuda cât de comună și de puternică este această experiență de recunoștință.
În studiul nostru Gratitude Research in Acute Coronary Events (GRACE), am înrolat 164 de persoane la Spitalul General din Massachusetts care au suferit recent un atac de cord și i-am făcut să se întoarcă în două săptămâni, moment în care i-am pus să finalizeze o măsură oficială a recunoștinței generale. și întrebări despre recunoștința specifică legate de sănătate. Apoi șase luni mai târziu i-am pus să poarte contoare de pași timp de o săptămână și am adunat informații suplimentare despre recuperarea lor.
Am întrebat oamenii despre recunoștința generală ca parte a dispoziției lor, precum și despre recunoștința specifică, în momentul de față, legată de sănătate pentru a afla dacă unul sau ambele tipuri de recunoștință au fost legate de rezultate mai bune pentru sănătate. Când am întrebat despre această mulțumire specifică, le-am cerut oamenilor să-și evalueze acordul cu afirmații de genul „În ultima săptămână, m-am simțit recunoscător față de familia și prietenii mei”; „În ultima săptămână, m-am simțit recunoscător pentru sănătatea mea”; și „În ultima săptămână, m-am simțit recunoscător pentru medici, asistente și alt personal care m-au ajutat să aibă grijă de mine atunci când am fost în spital și după aceea.”
Am descoperit că oamenii care au raportat că au simțit mai multă recunoștință după două săptămâni au raportat, de asemenea, șase luni mai târziu că și-au luat medicamentele mai sigur, au menținut o dietă mai sănătoasă și au făcut mai multă mișcare decât omologii lor mai puțin recunoscători. Ei au raportat, de asemenea, o calitate mai bună a vieții legate de sănătate și rate mai scăzute de dezvoltare a depresiei și anxietății. Aceste conexiuni au fost mai presus de efectele vârstei, sexului, cât de grav a fost atacul de cord, starea lor medicală generală la două săptămâni și numeroși alți factori. Această recunoștință dispozițională generală nu a fost asociată cu numărul de pași pe care oamenii i-au făcut atunci când au fost măsurați pe un contor de pași.
Am descoperit, de asemenea, că recunoștința în momentul de față pentru sănătatea cuiva are asocieri și mai puternice cu sănătatea însăși. Această formă specifică de recunoștință a fost un predictor independent al sănătății bune șase luni mai târziu.

Cum învățăm să fim recunoscători

Ok, așa că a simți recunoștință îți poate ajuta sănătatea atât pe termen scurt, cât și pe termen lung, conform muncii noastre de până acum.
Dar oamenii recunoscători sunt doar oameni recunoscători – ori ai, ori nu ai
sau este posibil să înveți, să ghidezi, să cultivi recunoștința persoanelor cu o boală medicală, să încerci să le îmbunătățești bunăstarea și să promovezi o recuperare și o sănătate mai bună
Echipa noastră este convinsă că este posibil să promovăm o abordare mai pozitivă, sănătoasă și profund recunoscătoare a vieții – și am testat această propunere în ultimii câțiva ani.
Pentru a dezvolta un astfel de program, am adaptat exerciții despre care cercetările au descoperit că stimulează în mod fiabil starea de bine. Mulți dintre ei s-au concentrat în mod special pe dezvoltarea recunoștinței, cum ar fi ținerea unui jurnal de recunoștință și scrierea unei scrisori de recunoștință. Am vrut să vedem dacă exercițiile vor avea un impact măsurabil asupra sănătății și dacă ar putea construi obiceiuri care să îmbunătățească starea de bine.
Am testat-o ​​mai întâi la pacienți cu un atac de cord recent. Le-am dat un manual de tratament și le-am rugat să finalizeze exercițiile de scriere în mod independent. Un antrenor de studiu i-a chemat în fiecare săptămână timp de opt săptămâni pentru a revizui activitatea care le-a fost repartizată, emoțiile pe care le-a provocat și cum s-ar putea integra în viața lor de zi cu zi. De asemenea, le-am permis oamenilor să aleagă activitățile anterioare care se potrivesc cel mai bine pentru ultimele două săptămâni.
În studiul nostru inițial al acestui program pe 47 de pacienți cu boli de inimă, am constatat că programul a fost foarte bine acceptat, cu peste 80 la sută din toate exercițiile posibile finalizate. Iar oamenii care au primit programul, în comparație cu cei care au primit tratament obișnuit, au experimentat îmbunătățiri mult mai mari în ceea ce privește afectul pozitiv, anxietatea și depresia.
„Acest program m-a ajutat să realizez cât de norocos sunt”, a scris un participant. „Există cu siguranță o legătură între emoțiile pozitive și nivelurile de activitate.” Un altul a spus: „Mi-a dat mai multă încredere; Sunt mai puternic emoțional și asta mă face mai puternic fizic.”
De fapt, am constatat în mod constant în acest studiu și în alții că oamenii raportează cel mai mare beneficiu din exercițiile bazate pe recunoștință, în special din scrisoarea de recunoștință. Din acel moment, am studiat acest program la un grup mai mare de pacienți cu atac de cord și am descoperit că acesta a fost asociat cu un sentiment mai pozitiv, o alimentație mai sănătoasă și mai multă activitate fizică, precum și cu mai puțină depresie și anxietate.

Cum ne poate ajuta recunoștința să rămânem sănătoși

Cum ar putea spune „mulțumiri” să influențeze sănătatea fizică
Ei bine, în primul rând, recunoștința ar putea influența comportamentul, în special în ceea ce privește ceea ce numim îngrijire de sine – a deveni mai activ, a nu fuma, a mânca mai sănătos și a lua medicamente. Adesea, recunoștința îi ajută pe pacienți să simtă că li se oferă o a doua șansă, ceea ce îi poate determina să profite de ceea ce le oferă viața.
„Oamenii raportează cel mai mare beneficiu din exercițiile bazate pe recunoștință, în special din scrisoarea de recunoștință.”
„Jeff Huffman
Asta înseamnă, pentru mulți oameni, să devină și să rămână sănătoși, pentru ei înșiși și, de asemenea, pentru un soț, copii sau alți cei dragi. Aceste sentimente puternice și recunoscătoare pot duce la a te simți mai implicat, mai energizat, motivat și mai gata să faci schimbări. Cu siguranță, asta am văzut în studiul GRACE.
Recunoștința poate avea, de asemenea, efecte biologice benefice care ajută sistemul cardiovascular și sănătatea generală. Studiile asupra diferitelor măsuri ale bunăstării psihologice pozitive, de la fericire la optimism la recunoștință, au descoperit că experimentarea bunăstării mai frecvent și mai puternic este asociată cu niveluri mai scăzute de inflamație în fluxul sanguin și în organism, o luptă mai calmă-sau- sistem nervos autonom de zbor și alte efecte care sunt în mod clar legate de un prognostic mai bun și de supraviețuire mai lungă. Dincolo de fericirea sau plăcerea momentană, există o sugestie că o bunăstare mai profundă – cum ar fi satisfacția vieții, recunoștința și simțul scopului vieții – ar putea avea efecte mult mai puternice asupra sănătății pe termen lung.
Grupul nostru nu este cu siguranță singurul care studiază efectele recunoștinței — alte două echipe din California care au studiat programe axate pe recunoștință au descoperit că jurnalul de recunoștință, la pacienții cu și fără boli de inimă, a condus la îmbunătățiri ale stării de bine, a activității fizice, a inflamației. , și acel sistem nervos autonom de luptă sau fugi.

Scrisoare de recunoștință

Scrieți o scrisoare de mulțumire și trimiteți-o personal
Încercați-o acum
Luate împreună, toate aceste constatări încep să sugereze că experimentarea recunoștinței – în special în momentul de față, recunoștință specifică – poate nu numai să vă sporească bunăstarea și perspectiva, s-ar putea să vă facă să vă schimbați comportamentul și stilul de viață, ceea ce, la rândul său, vă poate ajuta să trăiți mai mult și mai bine.
Beneficiile recunoștinței nu sunt disponibile doar celor care sunt în mod natural recunoscători și nici nu sunt rezervate doar pentru cele mai fericite ocazii ale vieții. Într-adevăr, ele sunt importante chiar și – poate mai ales – în unele dintre cele mai înfricoșătoare și mai provocatoare momente ale noastre, cum ar fi atunci când ne aflăm într-un pat de spital, confruntându-ne cu propria noastră mortalitate.