DACHER KELTNER Este bine să ne amintim ce suntem recunoscători în fiecare zi, nu doar de Ziua Recunoștinței. O modalitate simplă de a aduce mai multă recunoștință în viața ta este să notezi trei lucruri bune care ți se întâmplă în fiecare zi și să încerci să explici de ce s-au întâmplat. În această Ziua Recunoștinței, redistribuim un episod preferat, în care l-am întrebat pe comicul Maz Jobrani Încearcă o practică pentru a-și da un impuls de recunoștință și apoi împărtășește-ne cum a fost. Săptămâna viitoare vom discuta cu tineretul poet laureat din Oakland, California, despre cum să ne autocompătim în timp ce ne confruntăm cu stresul liceului. Dar mai întâi, iată-l pe Maz Jobrani care împărtășește un lucru pentru care nu este recunoscător.
MAZ JOBRANI Primul rol TV pe care l-am primit la Hollywood, a fost o emisiune numită Chicago Hope și chiar am dat o audiție pentru a juca un agent de securitate într-un spital. Și există o boală în jur. Și așa doctorii vor să încui ușile spitalului ca să nu poată intra nimeni. Și am avut această scenă foarte bună cu Hector Elizondo, în care îi spun ca agent de securitate că, deși el este medicul principal sau orice altceva din spital, Nu voi încuia ușile și nu voi împiedica oamenii să intre în spital. Și apoi au avut, de asemenea, fotografii mici de stabilire cu mine, sfârșind prin a încuia ușa și am primit această parte chiar înainte de reuniunea mea de liceu de 10 ani. Așa că, când m-am dus la reuniunea din liceu, oamenii mi-au spus: „Hei, ce ai făcut
” I-am spus „Ei bine, ascultă, lucrez într-un birou, dar încep și să-mi urmăresc visul. Și tocmai am primit această parte într-o emisiune TV. Și dacă îmi dai adresa ta de e-mail, te voi anunța când va fi lansat, o poți urmări.”
Când emisiunea se pregătea să fie difuzată, am trimis acest e-mail în masă, spunând „Uită-te la mine joi seară”. Vestea proastă este că atunci când a rulat episodul, au ținut micile fragmente din mine încuind ușile spitalului fără să spună niciun cuvânt. Și au tăiat scena reală. Și așa li s-a părut tuturor celorlalți că le-am spus despre marele meu debut în actorie că sunt unul dintre acești actori de fundal delirante. Așa că oamenii au început să mă sune a doua zi spunând: „Omule, m-am uitat la spectacol. Modul în care ai încuiat ușa a fost uimitor. Ascultă, am o petrecere de Crăciun. Poate că poți fi paznicul la petrecerea de Crăciun
.” Deci, acesta a fost debutul meu în actorie.
DACHER KELTNER Debutul său în actorie ar fi putut fi un pic de explozie, dar astăzi Maz Jobrani este actor, comedian și vedeta propriei sale comedii speciale pe Netflix numită „Immigrant”. Deci sunt multe pentru care să fii recunoscător.
Maz a încercat o practică pentru a se simți mai recunoscător scriind despre toate lucrurile bune din viața lui și suntem încântați să-l avem astăzi aici pentru a ne împărtăși cum a mers. Maz, mulțumim că ni ești alături în Știința fericirii.
MAZ JOBRANI Vă mulțumesc că m-ați primit.
DACHER KELTNER Deci, ești actor și comedian — ce te-a determinat să intri în comedie
Ai avut un comediant preferat în copilărie
MAZ JOBRANI Când aveam în jur de 10 ani cred că l-am descoperit pe Eddie Murphy și îmi doream să fiu ca Eddie Murphy. Dar crescând într-o familie de imigranți, părinții mei și-au dorit să fiu avocat sau medic, poate inginer.
Cred că atunci când m-am hotărât să fiu comedian, întreaga comunitate a fost tristă pentru familie. Au spus: „Ai auzit despre fiul lui Jobrani,
Da
E o rușine. Este aproape un traficant de droguri.”
DACHER KELTNER [râsete] Deci, ce cred părinții tăi despre acest fiu nebun al lor
MAZ JOBRANI Ştii, au venit părinţii mei. Cred că am devenit foarte bine cunoscut în comunitatea persană destul de repede pentru că nu existau alți stand-up de origine iraniană care să facă stand-up. Așa că, așa cum îi place prietenului meu să spună, el spune: „Ești ca Elvisul persan, altfel cunoscut sub numele de Pelvis”. Și așa cred că mama mea a văzut asta, așa cum comunitatea m-a cam îmbrățișat și cred că asta a pus-o în largul ei.
DACHER KELTNER Știu că ai câțiva copii și mi-a plăcut una dintre rutinele tale despre a-ți numi fiul. Știi, cum aveai de gând să-l numești astfel încât să evitați pericolele discriminării.
MAZ JOBRANI STAND-UP Avem un copil iranian-indian în America. Ce tare e asta, corect
Cheia este că trebuie să-i dai un nume bun, ca să nu aibă probleme în America. Și asta am făcut, i-am dat un nume bun, i-am numit Mujaba Mohammed Abdullah Rahim Osama bin Laden Jobrani. Pentru că am nevoie de material, știi ce spun
. E ca „Fiule, cum a fost ziua ta la școală
Ai fost deportat
Fantastic! Voi integra asta în actul meu.”
DACHER KELTNER Ce le spui copiilor tăi despre identitatea lor etnică într-o perioadă ca azi
MAZ JOBRANI Este foarte greu și nu cred că ar trebui să le ascundem nimic. Au auzit știrile și au auzit ce se întâmplă și, de fapt, când Trump a câștigat-o pe fetița mea, care la acea vreme avea șase ani, ea a spus: „Tati, voi fi deportat
”, i-am spus, “Nici un bebelus. Unde ai auzit asta
” Și ea a crezut că, știi, Trump vrea să deporteze toți oamenii bruni, practic. Deci sunt iraniană, iar soția mea este indiană. Și par etnici. Sunt, știi, de fapt arată mai mult indieni, decât iranieni. Dar mă uit în jur, au mulți prieteni care sunt prieteni biraciali și asta îmi dă speranță pentru viitor.
DACHER KELTNER Povestește-mi despre asta. Când predau teoria fericirii umane la UC Berkeley, am o secțiune întreagă despre satiră, comedie și râs, și datând de la Jonathan Swift, cât de profund importante sunt acele forme de comentariu, experiență și perspectivă pe care le ieșim din lejeritate în absurd. Ce căutați cu adevărat pentru a-i determina pe americani să se gândească la experiența imigranților
Ce este cel mai esențial
MAZ JOBRANI Motivul pentru care am numit recentul meu special „Imigrant” a fost pentru că „imigrant” sub Trump s-a transformat într-un cuvânt prost. A fost un termen derogatoriu. Și într-adevăr, oameni care au prins acea xenofobie, mi-a frânt inima pentru că mă uit în jur – în primul rând, sunt un imigrant. Și apoi mă uit în jur și cunosc o mulțime de oameni cu adevărat buni care sunt imigranți, apoi mă uit la oameni precum refugiații sirieni care încearcă să vină în America și să fugă din greutăți sau oamenii vin din America Centrală și eu plec. , „Acești oameni părăsesc o situație foarte proastă. Nimeni nu este într-o situație grozavă spunând: „O, știm că economia este grozavă, nu există violență în țara noastră – să mergem undeva unde nu vorbim limba și nu suntem căutați și să vedem cum va merge.” Nu .
DACHER KELTNER E atât de adevărat, Maz. Știi, ceea ce mă impresionează cu adevărat la imigranții cu care sunt prieten și cu care lucrez nu este doar perseverența lor, ci și capacitatea lor de a rămâne concentrați pe partea mai bună a naturii umane, în ciuda creșterii supremației albe și a xenofobiei în țara noastră de astăzi. Știi, în fiecare săptămână îi cerem oaspeților noștri să încerce o activitate care să stimuleze fericirea și ai ales o practică care s-a concentrat pe pozitivitate – scriind despre trei lucruri bune.
MAZ JOBRANI Da. E foarte simplu. Chiar la sfârșitul zilei, te așezi și scrii timp de 10 minute trei lucruri bune care se întâmplă în acea zi și pot fi la fel de banale precum „Am băut cafeaua mea preferată”, până la fel de mari ca să spui „Am câștigat la loterie. ” Ar putea parcurge toată gama.
Scrii titlul unuia dintre lucrurile bune și apoi scrii despre acel lucru bun și spui de ce a fost un lucru bun, cum te-a făcut să te simți atunci, cum te face să te simți acum la sfârșitul nopții și doar detaliezi. Și apoi, odată ce ai terminat cu asta, treci la a doua și apoi la a treia. Și nu trebuie să vă faceți griji pentru ortografie, nu veți fi corectat. Nu vin niciun AT să vă verifice hârtia. Este doar să mă gândesc la lucrurile bune care s-au întâmplat în acea zi.
DACHER KELTNER Deci spune-ne ce ai făcut.
MAZ JOBRANI Ei bine, știi, așa că mi s-a întâmplat să primesc sarcina când eram în Japonia cu familia în vacanță. Și este prima dată când merg în Japonia. Și a fost uimitor și tot. Ies în mod constant în timpul zilei și sunt impresionat de tot ceea ce văd. Le-am spus copiilor și soției mele, le-am spus: „Ascultați, e lucrul ăsta pe care îl fac, băieți, vreți să o faceți
” Ei au spus: „Sigur!” Așa că mi-aș seta cronometrul pe telefon, 10 minute, și tocmai am început să scriem trei lucruri bune. Și apoi ne hotărâm că ne vom citi unul altuia, ca să le citim unul altuia. Și a fost de fapt foarte drăguț pentru că a fost un fel de a vă împărtăși aprecierea. Pentru că de multe ori lucrul de care ți-a plăcut, de când am fost împreună în această vacanță, i-a inclus. Știi, deci, „Orice am face, am făcut asta, asta e grozav pentru că am făcut-o cu toții împreună bla bla bla.” Așa că a fost plăcut să aud asta, este aproape ca și cum s-ar presupune că ne iubim, dar nu îți faci timp să detaliezi motivul sau lucrul pe care l-ai făcut și care te-a făcut să te simți așa cum s-a simțit în ziua aceea.
Deci a fost frumos. Este o înregistrare în jurnal, în principiu, dar spre deosebire de a spune jurnalul tău, „M-am despărțit de prietena mea sau de orice altceva”. Știi, acesta este doar „Fii pozitiv. Iată trei lucruri pozitive bune.” Și ceea ce v-ar face este că a doua zi le-aș spune copiilor: „Băieți, nu uitați că trebuie să găsim trei lucruri pozitive.” Deci te face să cauți lucruri pozitive pe parcursul zilei.
DACHER KELTNER Care au fost unele dintre lucrurile despre care ai scris
MAZ JOBRANI La Kyoto ne-am dus să vedem asta, ceea ce se numește Pădurea de bambus, care este această pădure magică uimitoare de copaci de bambus și este pur și simplu cerească. Mi-am pierdut sora din cauza cancerului de sân în 2017. Dar a fost un lucru interesant pentru că faptul că sunt în această pădure de bambus m-a cam făcut să mă simt mai aproape de ea. Așa că o să citesc rapid asta pentru tine. „Pădurea de bambus – nu sunt religios, dar cred în natură. Când am ajuns acolo, am fost cu adevărat mișcat și copleșit de frumusețea ei. A făcut și niște poze grozave.” Chiar face. Dacă mergi acolo, îți faci selfie-uri cu copacii de bambus din spate. Este uimitor. „M-a făcut să mă gândesc la sora mea de care îmi lipsește mult, dar m-a făcut să mă simt mai aproape de ea. Era doar un loc foarte liniștit. Și a fost deosebit de plăcut să experimentez asta cu familia mea. A fost foarte răcoare seara, dar o răcoare plăcută. Am continuat să spun că a fost una dintre minunile lumii.” Asta e al meu.
DACHER KELTNER Mulțumesc foarte mult pentru împărtășire, Maz. Aceasta surprinde cu adevărat esența celor trei practici bune – reflectând asupra motivului pentru care vizita la Pădurea de bambus din Japonia a fost bună și doar bucurându-ne de beneficiile și perspectivele pe care le produce. Ai făcut această practică cu familia ta — care au fost bunele lor
MAZ JOBRANI Deci fiul meu are 10 ani, acesta este al fiului meu. Și este amuzant pentru că pentru ei multe dintre aceste lucruri erau legate de mâncare. În primul rând, l-a numit „OJ”. Apoi scrie: „Ohhhhh. Acela OJ a fost atât de bun! Avea gust de parcă ar avea mult mai multe lucruri în el decât portocale! Oricum, combinația a fost ca un suc de vis pentru mine.” [râsete] Deci ăsta e al lui. A avut suc de vis și apoi fiica mea.
DACHER KELTNER Câți ani are
MAZ JOBRANI În curând va împlini 8 ani, așa că avea 7 la momentul scrierii acestui articol, a decis să fie creativă cu el. Ea scria puțin și apoi desena o imagine legată de el și apoi făcea o poezie despre asta. Așa că a ei, ținându-se de motivul mâncării, a ei se numește „Budinca”.
FIICA MAZ [CITIRE] „Budincă, budincă atât de delicioasă. Budincă, budincă, dar nu hrănitoare. Budinca, budinca, se simte bine în burtă. Vrea să mă facă să o îmbrățișez pe mătușa Kelly.”
MAZ JOBRANI Asta e poezia ei.
DACHER KELTNER Aww, asta e uimitor. Ai observat că a schimbat vreo dinamică a familiei în timpul călătoriei sau după
Sau a rămas într-un fel în ADN-ul familiei tale
MAZ JOBRANI cred ca a ajutat. Cu siguranță cred că a ajutat-o ​​și pe soția mea, deoarece soția mea, când eram în călătorie, era forța motrice a locurilor în care mergeam și unde mâncam și erau multe locuri foarte frumoase de mâncat și oricine are copii. știe că atunci când mergi într-un loc frumos să mănânci cu copiii, le este greu să stea nemișcați și te pot înnebuni. Așa că au fost multe momente în care soția mea a orchestrat această cină frumoasă, ar fi fost frustrată văzând copiii, știi, orice își băga degetul în felul de mâncare frumos, sau orice ar fi fost. Ea a scris lucruri despre aprecierea acestei călătorii și despre faptul că este cu familia și iubește faptul că copiii ei se confruntă cu aceste lucruri. Așa că cred că a ajutat-o ​​cu adevărat să o concentreze în acel loc pozitiv.
M-a ajutat individual să fiu atent la toate lucrurile pozitive. Vreau să spun că toți trăiam lucrurile pozitive când toți comentam lucrurile pozitive. Dar atunci când îi concentrezi și spui: „Trebuie, aproape ca o misiune, trebuie să mă gândesc sau să scriu despre trei lucruri pozitive în seara asta”, atunci te face să te concentrezi și mai mult. Și cred că te face să apreciezi și mai mult ceea ce faci.
DACHER KELTNER Da, vreau să spun, acesta este unul dintre lucrurile pe care le găsesc în știință este doar, știi, doar simplul act de a scrie în fiecare seară câteva lucruri bune. Pur și simplu vă ascuți lentilele la ceea ce este bun în viață pe măsură ce vă deplasați pe parcursul zilei.
MAZ JOBRANI Te face să te gândești și la ceva, te face să reflectezi chiar și la ceva atât de simplu ca, unul dintre locurile mele preferate de cafea este aici, în LA. Se numește Kings Road și îmi place cafeaua și atunci când m-am întors în prima zi Am fost îngrozit de jet lag, dar am intrat și am luat cafeaua de acolo și tocmai am scris în acea noapte, așa cum știți, doar să-mi luam cafeaua și puțin timp să citesc știrile și chestii a fost un lucru grozav. .
DACHER KELTNER Care au fost unele dintre provocările de a scrie trei lucruri bune în fiecare seară
MAZ JOBRANI Singura dificultate pentru mine a devenit pentru că încercam să o fac în fiecare seară. Și apoi au fost câteva nopți în care eram doar obosiți să fim pe străzi alergând sau cealaltă a fost că am zburat până în Los Angeles și eram super jet lag. Și apoi am avut un program încărcat și am cam căzut în unele zile și mă gândeam în continuare: „Oh, da, a fost un lucru bun, a fost acel lucru bun”, dar nu m-am așezat pe loc. și scrieți-l astfel încât – bănuiesc că lenea mea a venit un pic și în gestionarea timpului. Și apoi celălalt lucru care a fost interesant a fost că mi-am dat seama că nu mai sunt obișnuită să scriu cu pixul. [râsete] Așa că au fost momente în care scriam și spuneam: „O, Doamne, meu…”
DACHER KELTNER Ce spune asta
MAZ JOBRANI Da, mâinile îmi obosesc și nici măcar nu pot să-mi citesc propriul scris.” Știi, așa că au fost unele dintre acele lucruri cu care m-am lovit, dar în general este într-adevăr o modalitate bună, dacă poți continua să o faci. Este un fel de jogging, cred că va fi bine pentru tine pe termen lung.
DACHER KELTNER Ei bine, Maz Jobrani, am vrut să-ți mulțumesc pentru umorul și înțelepciunea ta și pentru că participi la Știința fericirii.
MAZ JOBRANI Multumesc. M-am simțit foarte bine să fii cobai. Îl sfătuiesc cu căldură altor persoane: fiți cobai. Este distractiv.
DACHER KELTNER Iată-ne.
Când am lansat pentru prima dată Știința fericirii în urmă cu peste un an, primul nostru cobai al fericirii a făcut și cele trei lucruri bune. Îmi amintesc că unul dintre cele trei lucruri bune ale ei a fost să arunce pietricele în golful San Francisco cu copilul ei.
EPISODUL 1 Să luăm o mână de pietre. Acum să le aruncăm în apă. Gata
[splash] treabă bună! [baby coos]
DACHER KELTNER De atunci am vorbit cu autori, profesori, medici, actori, elevi de liceu și foști criminali – oameni care au explorat diferite practici bazate pe știință pentru a stimula empatia, bunătatea și conexiunea în propriile vieți.
Trei lucruri bune este unul dintre exercițiile mele preferate de fericire pentru că este atât de simplu. O poți face dimineața, seara, când te bucuri de o masă cu familia și chiar și când treci prin momente grele. Îți oferă șansa de a acorda mai multă atenție lucrurilor pozitive din viața ta, în momentul de față și apoi mai târziu.
Și, de asemenea, vă permite să reflectați la motivul pentru care se întâmplă acele lucruri bune, ceea ce vă indică adesea forțele pozitive din viața voastră. Nansook Park este profesor de psihologie la Universitatea din Michigan. Ea a studiat beneficiile din spatele scrierii a trei lucruri bune în fiecare zi de ceva timp. Într-un studiu, ea a cerut participanților să scrie despre amintirile lor timpurii în fiecare seară, timp de o săptămână. Și într-o altă condiție, Park a desemnat un alt grup de participanți să scrie despre trei lucruri bune în fiecare seară, timp de o săptămână. Și pentru fiecare lucru bun, ei trebuiau întotdeauna să explice de ce credeau că s-a întâmplat acel lucru bun.
NANSOON PARK Ceea ce am descoperit din studiul nostru a fost că a scrie despre trei lucruri bune care se întâmplă în fiecare zi și de ce se întâmplă ia făcut pe oameni mai fericiți și mai puțin deprimați, chiar și șase luni mai târziu. În comparație cu aceste constatări pentru grupul de control, nu a existat niciun efect de durată.
Cred că exercițiul celor trei lucruri bune ne ajută să construim resursele psihologice care pot fi utile pentru zile deosebit de provocatoare.
Așa că crește sentimentele pozitive, speranța, optimismul și vitalitatea. Mai presus de toate, a scrie despre lucruri bune din viața noastră ne poate ajuta să avem o perspectivă mai bună asupra vieții. Acest exercițiu nu este despre ignorarea sau evitarea problemelor noastre, ci mai degrabă să ne ofere o perspectivă mai echilibrată asupra vieții. În zilele în care ne simțim dezamăgiți și simțim că nimic nu merge bine, ni se reamintește că lucrurile nu sunt atât de rău pe cât am putea crede. Chiar și în cele mai rele zile, există lucruri bune în viața noastră dacă le acordăm atenție. Deci, ne ajută să construim sau să restabilim speranța și energia pentru a merge mai departe. Acest exercițiu îi ajută pe oameni să doarmă mai bine. Este o modalitate mai bună de a încheia ziua cu o notă pozitivă. Adică nu trebuie să te culci cu probleme, problemele tale te vor aștepta când te trezești a doua zi dimineața indiferent dacă îți place sau nu. Dar le poți face față cu o energie reînnoită. De asemenea, oamenii ne-au spus că după ce au început acest exercițiu tind să creeze lucruri mai pozitive în viața lor de zi cu zi. Pur și simplu știind că vor scrie despre trei lucruri bune la sfârșitul zilei, îi încurajează cumva să facă lucruri bune mai mult în timpul zilei.
Așa că cred că atunci când ni se amintesc de lucrurile bune din viața noastră, ne ajută să simțim iubirea din jurul nostru și să recâștigăm sau să menținem speranța despre viață și umanitate.
DACHER KELTNER Dacă doriți să încercați practica Trei lucruri bune sau doriți să vedeți altele asemenea, vizitați site-ul nostru la GGIA dot Berkeley dot edu.
Eu sunt Dacher Keltner. Vă mulțumesc că mi-ați fost alături în Știința fericirii.
Podcast-ul nostru este o coproducție a Greater Good Science Center și PRX din UC Berkeley, cu asistență de producție din partea Jennie Cataldo și Ben Manilla de la BMP Audio. Producătorul nostru este Shuka Kalantari, producătorul asociat este Lee Mengistu, producătorul nostru executiv este Jane Park. Editorul-șef al Greater Good Science Center este Jason Marsh. Mulțumiri speciale Școlii Absolvente de Jurnalism din UC Berkeley.
Puteți afla mai multe despre Știința fericirii și puteți găsi articole similare, videoclipuri, chestionare — tot felul de lucruri — pe site-ul nostru, greatgood.berkeley.edu. Și trimite-ne un e-mail, spune-ne ce părere ai despre ceea ce ai auzit. Trimiteți-l la [email protected]