SHEREEN MARISOL MERAJI Imi iubesc meseria. Iubesc ce fac. Uneori fac totul in viata mea, ceea ce imi dau seama ca este foarte nesanatos.
Si eu sunt Shereen Marisol Meraji si astazi ne punem aceasta intrebare: de ce este atat de greu sa vorbim despre Israel
Sunt co-gazda si producator senior al podcastului Code Switch de la NPR si vorbim despre rasa, identitate si cultura pe podcast. Si de fapt, podcast-ul a devenit unul dintre cele mai populare lucruri pe care le facem si o multime de tineri de culoare il descarca si il asculta. Ceea ce este un lucru minunat. Si este, de asemenea, multa presiune pentru ca atunci cand faci acest tip de munca, cand vorbesti despre rasa, cand vorbesti despre ceva despre care oamenii simt ca ii implici in ceea ce este in neregula sau ce nu merge bine. iar oamenii iau lucrurile pe care le spui foarte personal si la inima si poate iti reproseaza, fie ca este vorba de retelele sociale sau de e-mailuri despre munca ta, pentru ca nu le place, pentru ca se simt incomod in legatura cu asta, pentru ca face se simt prost. Asta se intampla des.
Si devin mereu foarte sensibil la asta. Si devin si mai sensibil cand le este atat de flamand sa se vada reflectati. Si vei primi acele e-mailuri care sunt de genul, ai gresit sau, stii, ai uitat sa spui asta sau aia despre experienta mea. Mi-am petrecut mult timp ingrijorandu-ma pentru tot ceea ce implica slujba mea. Adica, pana la punctul in care, la fel ca sedinta mea de terapie, 40 de minute din cele 50 de minute sunt implicate cand vorbesc despre munca. Dreapta. Si nu eu vorbesc despre viata mea in afara serviciului.
Este ca un lucru bolnav in care ma face sa simt ca trebuie sa fiu mai bine, ca trebuie sa ma descurc mai bine. Trebuie sa fiu mereu mai bun. Ce am gresit si pot face mai bine
Si asta ma tine treaz noaptea. Este ca acea anxietate legata de: „Bine, am dat peste cap din nou. Iata dovezi tweet-uri, e-mailuri, oameni de la serviciu care imi spun ca orice am facut nu a fost cel mai bun.” Si este exact ca acel combustibil care ma mentine ambitios, dar si nefericit.
DACHER KELTNER Sunt Dacher Keltner, gazda The Science of Happiness. Cu totii primim critici si adesea ustura si poate fi coplesitor. Ca atunci cand este vorba despre performanta noastra in munca.
SHUKA KALANTARI Sau parentingul nostru.
DACHER KELTNER Acesta este Shuka Kalantari, producatorul nostru principal. Buna Shuka.
SHUKA KALANTARI Hei, Dacher, m-am gandit mult la critici in timp ce lucram la acest episod si cum daca cineva chiar insinueaza ca sunt o mama rea, ma cam sperie si stau toata noaptea sa ma gandesc la asta.
DACHER KELTNER Stiu ca in aceste zile exista multa presiune asupra mamelor. Si ai un copil de 2 ani si un copil de 6 ani
SHUKA KALANTARI Asa este. Iar copilul de sase ani s-a alaturat criticilor parentale in aceste zile. Iata ce mi-a spus zilele trecute:
COPIL Mama, parintii ca tine spun tuturor ce sa faca. Si asta imi rupe inima.
DACHER KELTNER Ai. Asteapta pana vor fi adolescenti, dar incepe devreme, nu-i asa
SHUKA KALANTARI, cred ca da. Dar chiar si atunci cand oamenii carora nu-mi pasa imi critica educatia, ma simt super panicata si nu ma pot opri sa ma gandesc la asta. Exact asa cum descrie Shereen i se intampla atunci cand primeste critici cu privire la podcast-ul ei, Code Switch.
DACHER KELTNER Si, de fapt, acesta este unul dintre podcasturile preferate ale fiicei mele in aceste zile, din cauza felului in care acopera rasa.
SHUKA KALANTARI si mie imi place. Asa ca spune-mi, Dacher, ce se intampla cand auzim critici — din perspectiva stiintifica
DACHER KELTNER Ei bine, stii Shuka, am invatat multe despre raspunsul de zbor sau lupta care te provoaca sa simti panica, ce se intampla in corpul tau. Si stii, cortizolul, hormonul stresului este eliberat si iti activeaza inima. Si aflam, de asemenea, ca doua regiuni ale creierului, amigdala si cortexul cingulat anterior dorsal, sunt intr-adevar implicate in panica. Deci amigdala preia informatii despre amenintarile de baza la adresa supravietuirii noastre. Si apoi Naomi Eisenberger de la UCLA constata ca cortexul cingulat anterior dorsal detecteaza mai multe amenintari sociale, corect, cum ar fi criticile cuiva sau o remarca sarcastica din partea unui adolescent sau respingerea pe terenul de joaca.
SHUKA KALANTARI Deci, aceste regiuni tind sa lucreze ore suplimentare atunci cand procesam criticile
DACHER KELTNER Da, si asta este deranjant in acest sens este ca atunci cand ne simtim perpetuu amenintati sau criticati sau respinsi acele regiuni ale creierului sunt mereu active si fredoneaza si ne activeaza regiunile corpului nostru legate de stres.
SHUKA KALANTARI OK, deci cum ne putem opri creierul sa raspunda in acest fel
DACHER KELTNER Da, aceasta una dintre caile centrale catre fericire este lucrurile pe care le putem face si care ne ajuta cu adevarat sa contracaram stresul si aceste raspunsuri corporale. Si asta a incercat sa faca Shereen Marisol Meraji, invitata noastra de astazi. Shereen a incercat o practica care sa o imputerniceasca sa faca fata tipului de critici cu care se confrunta adesea in locul de munca, cunoscuta sub denumirea de practica de afirmare a valorilor importante. Ea a inceput prin a impartasi pasii despre cum sa o faci:
SHEREEN MARISOL MERAJI OK. Deci, asa faci. Se spune ca necesita 15 minute. Am constatat ca a durat mai mult. Dar asta poate e doar pentru mine. Deci, exista o lista de valori pe care vi s-au dat. Sunt unsprezece. Si ceea ce spune in practica este ca ar trebui sa incepi sa clasati cele unsprezece valori in ordinea importantei lor pentru tine.
DACHER KELTNER OK.
SHEREEN MARISOL MERAJI Deci acesta a fost primul lucru pe care l-am facut. Si apoi spune ca ar trebui sa scrii o relatare despre, stii, de ce valoarea ta numarul unu, cea pe care ai ales-o sa fie numarul unu, este importanta pentru tine. Si apoi a inclus un moment in care a jucat un rol important in viata ta. In descriere scria ca era bine daca simti ca ego-ul tau ia putine vanatai. Daca se intampla ceva care te face sa te simti prost cu tine insuti, aceasta ar fi o practica foarte buna pentru a-ti aminti ce este important in viata ta.
DACHER KELTNER Vreau sa spun, cand raportezi despre diversitate, rasa si identitate, esti intr-un teritoriu dificil, imi pot imagina. Stii, bine, ai ales bine, pentru ca. Stiinta facuta de oameni precum Dave Sherman de la UC Santa Barbara gaseste astfel o practica simpla de a-ti afirma valorile personale importante, te ajuta cu stresul si iti calmeaza corpul si te ajuta cu critici reale si feedback negativ. Deci este o alegere buna. A fost greu sa clasific aceste 11 valori
. Sunt complicate.
SHEREEN MARISOL MERAJI Da, a fost!
DACHER KELTNER Precum creativitatea si atletismul, abilitatile sociale. Ce ai ales
SHEREEN MARISOL MERAJI Valoarea mea numarul unu a fost relatiile cu prietenii si familia.
DACHER KELTNER Ce a venit la numarul doi
SHEREEN MARISOL MERAJI Ei bine, am pus valori romantice, dar modul in care m-am gandit la asta a fost ca relatia mea cu partenerul meu, sotul meu. Deci, practic, numarul unu, relatiile cu prietenii si familia. Adica, a fost cam ca impreuna. Nu stiam ce sa fac. E ca, tot la fel. Si cu partenerul meu. Deci asta e numarul unu. Si apoi a fost creativitatea, abilitatile sociale, simtul umorului, spontaneitatea/trairea vietii in momentul de fata, aprecierea artistica/estetica, abilitatile manageriale de afaceri, abilitatile atletice, muzicale si atractivitatea fizica. Si acestea se bazeaza pe cele care au fost date.
DACHER KELTNER Si sunt foarte curios, stii, doar gandindu-ma atat de mult la cultura si venind dintr-un mediu bicultural, ai simtit felul de influente ale diferitelor tale culturi si backgroundul tau care modeleaza modul in care privesti aceste valori
SHEREEN MARISOL MERAJI Glumesti
Stii de cate ori ar spune tatal meu, iar eu nu pot sa-i fac accentul si nici nu mai este cool sa fac accentul oamenilor. Dar obisnuiam sa incerc sa fac accentul tatalui meu, el este iranian. El spunea tot timpul: „Familia mai intai”. Adica, in special de familie. Vreau sa spun ca ideea ca aveam prieteni a fost atat de mult, a fost ca si cum i-ar fi spart creierul. Faptul ca prietenii erau un lucru despre care credeam ca este important. Asa ca, cu siguranta, simt ca atunci cand am clasat acest lucru, sa-l scriu, ar fi familia si apoi prietenii, ei bine, familia si apoi, sotul. Doamne, sotul meu o sa ma omoare. Familia si sotul. Dar el este familia mea. Asa ca simt ca acestea sunt la fel.
DACHER KELTNER Da!
SHEREEN MARISOL MERAJI Si apoi prieteni. Si cred ca asta este cu adevarat cultural. Si este ceva care a fost din ambele parti, foarte important sa faci familia numarul unu si sa faci familie si apropiere cu familia ta si conexiune reala, conexiune profunda si sa dedici timp pentru a face acele conexiuni puternice. Si simt ca de fapt nu am facut o treaba foarte buna la asta. Si asta m-a ajutat sa identific asta. Si eu, vreau sa schimb asta.
DACHER KELTNER E grozav. Asa ca ar trebui sa scrii despre o perioada in care ai avut o experienta pozitiva cu valoarea ta numarul unu. Despre ce ai scris
SHEREEN MARISOL MERAJI Am avut o conversatie cu un senior manager de la locul de munca, care pur si simplu m-a facut sa ma simt ciudat, ciudat si nesemnificativ, incredibil. Si asa am spus: „Oh, acesta este momentul perfect pentru a incerca aceasta practica.” Si asa am facut asta. Si cu o zi inainte de a avea aceasta conversatie, eram pe strada mea si petreceam cu vecinul meu, al carui copil este finul meu. Ea este prietena draga cu mine. Si asa am scris despre cat de uimitor m-am simtit impreuna si cum sa dau mingea inainte si inapoi peste strada, chiar si in aceasta situatie de distantare sociala in care ne aflam. Si este ca si cum a tipa inainte si inapoi peste strada. atat de minunat si cat de minunat m-a facut sa ma simt si cum mi-a cerut sa fiu nasul copilului ei. Si ceea ce a adus asta in viata mea si felul de bucurie care mi-a adus viata este mult mai important si ma umple cu mult mai mult – nu stiu ca ma face sa ma simt semnificativ, ii face sa simta ca conteaza in un mod in care aceasta conversatie cu seful meu s-a simtit atat de neinsemnata. In loc sa ma faca sa ma simt nesemnificativ, m-a facut sa realizez ca acea conversatie era nesemnificativa.
De asemenea, am scris despre doua lucruri in aceasta intrare de jurnal. Prietena mea cea mai buna, Rena, am scris despre cum a fost o vreme cand am avut prima inima franta si ea nu puteam sa mananc si nu puteam sa dorm. Si ea a fost acolo sa ma ajute sa-mi alaptez inima franta. Si a avut foarte multa grija de mine. Si ea m-a incurajat sa continui sa traiesc. Si, stii, sa fac lucruri care au contat pentru mine. Si m-am inscris la aceasta calatorie prin statul San Francisco la acea vreme pentru a merge in Cuba, si nu am vrut sa merg pentru ca eram atat de suparat. De parca as fi spus: „O, Doamne, asta este atat de devastator. Inima mea este atat de zdrobita. Nu vreau sa merg in aceasta calatorie.” Si ea a spus: „Cred ca acesta este cel mai bun lucru pentru tine. Acesta este ceva ce ai vrut sa faci. Ar trebui sa faci asta.” Si ea m-a incurajat sa fac aceasta calatorie, care mi-a schimbat cu adevarat viata.
DACHER KELTNER Cum asa
SHEREEN MARISOL MERAJI Pentru ca, in primul rand, m-a ajutat foarte mult sa inteleg, „oh”, cand am fost acolo, am spus, „acestea sunt genul de povesti pe care vreau sa le spun. Vreau sa spun povestile oamenilor pe care ii intalnesc in calatoriile mele si in experientele mele.” Si, de asemenea, am simtit ca ies din acea calatorie, eram cu siguranta cel mai bun eu, sunt cel mai bun eu al meu si ma scot in lume si incerc lucruri noi si ma provoc. Si pot face asta doar daca stiu ca am o retea de sprijin puternica si acea retea de sprijin care ma incurajeaza sa fiu cel mai bun eu insumi. Oameni ca Rena. Oameni ca sotul meu. Oameni ca mama mea si tatal meu si bunicii mei si tios si titis. Si ca verii mei, pentru ca suntem o familie stransa si suntem multi. Ei sunt oamenii care ma ajuta sa fiu cea mai buna persoana care pot fi. Si asta conteaza pentru mine in viata mea este sa apar pentru ei. Si ei, la randul lor, imi arata si noi ne aratam unul pentru celalalt. Si nu cred ca as putea fi chiar intr-un loc in care sa ma obsedez de criticile de la locul de munca daca nu as avea aceasta retea de sprijin cu adevarat, foarte puternica, care a fost intotdeauna de genul „Poti s-o faci”. si m-a incurajat si a fost acolo pentru mine. Si de aceea, este atat de important sa ne amintim asta, pentru ca asta conteaza. Si asta conteaza. de aceea — este atat de important sa ne amintim asta, pentru ca asta conteaza. Si asta conteaza. de aceea — este atat de important sa ne amintim asta, pentru ca asta conteaza. Si asta conteaza.
DACHER KELTNER Stii, dupa cum iti place, ordoneaza aceste valori si ai pus, stii, relatiile si valorile romantice in sus, sus si atatea alte valori vin in jos, ai invatat lucruri despre tine in acest moment prezent in istorie
SHEREEN MARISOL MERAJI Oh, da. Adica, stii ce am invatat
Ceea ce a fost foarte… ei bine, nu m-a facut fericit. Dar eu le-am clasat in aceasta ordine si de fapt nu imi traiesc viata in acest fel. De fapt, nu imi petrec cea mai mare parte a timpului facand ceea ce este valoarea mea numarul unu, adica relatiile cu prietenii si familia si cu sotul meu. Si asta nu este ceea ce imi petrec timpul facand. Imi petrec timpul lucrand. Si cred ca munca mea este foarte importanta. Vreau sa fac o munca care sa-i ajute pe oameni si sa ajute lumea, dar daca valoarea mea numarul unu sunt relatiile cu prietenii, familia, cei dragi, nu fac ceea ce trebuie sa fac pentru a face din asta cea mai importanta valoare din viata mea. daca asta are sens.
DACHER KELTNER Observati ca ati fost mai capabil sa faceti fata criticilor de cand ati facut aceasta practica
SHEREEN MARISOL MERAJI De fapt, tocmai am primit un mesaj direct pe Twitter de la cineva cu care am lucrat acum mai bine de 15 ani, nu am auzit de foarte mult timp, care a decis sa ma contacteze pentru a-mi oferi cateva ganduri despre un episod de podcast pe care l-am editat. Si, de asemenea, apropo, cand cineva se adreseaza pentru a va spune ca are „ganduri” despre ceva ce ati facut si nu va spune doar „Hei, a fost grozav”, stiti aproape ca vor veni critici. M-am descurcat mult mai bine decat m-as fi descurcat inainte de a face asta. Cred ca ceea ce a facut acest exercitiu m-a ajutat sa inteleg aceasta persoana cu care nu am mai vorbit de multi, multi, multi ani, dorind sa-mi faca critici nesolicitate.
Nu. Sunt mama mea, tatal meu, oamenii pe care ii iubesc in viata mea. Acestia sunt oamenii ale caror opinii le pretuiesc. Deci cred ca chiar m-a ajutat. Nu am scapat de sub control. As fi avut. Genul asta de lucruri si aceasta este o persoana de mare succes in industrie si as fi luat asta si as fi scapat de sub control. Dar am avut un moment in care am spus: „Nu, asta nu este, nu este atat de important pentru mine. Ca, OK
Da, interesant, am auzit ce spui. Acesta este un punct interesant. Ma voi gandi la asta. Nu toata noaptea, ma tine treaz toata noaptea.” Deci cu siguranta cred ca acest exercitiu a ajutat in acest fel, sa pun lucrurile in perspectiva.
DACHER KELTNER Da. Stii, unul dintre lucrurile care imi plac la aceste practici este ca ele, stii, noi cam stim asta, trebuie sa traiesti in conformitate cu valorile tale. Valorile conteaza. Ei iti organizeaza viata, etc. Si aceste practici adesea, stii, ne determina sa facem lucruri pe care nu le-am facut de ceva vreme. Gandeste-te doar la ceea ce conteaza. Care credeti ca este cea mai mare concluzie a dvs. din practica de afirmare a valorilor importante
SHEREEN MARISOL MERAJI Cred ca ceea ce m-a ajutat sa fac a fost sa fac un pas inapoi si sa spun: „OK, aceasta este valoarea mea numarul unu, daca valoarea mea numarul unu este familie. De ce sunt atat de obsedat de munca
Doar ca m-a ajutat sa ma gandesc: „Ce este important in viata mea
” Faptul ca am vorbit cu tatal meu saptamana aceasta, care are Parkinson, care poate sa nu mai fie cu mine pentru mult timp. Imi place sa-mi sun bunicii care nu mai au mult timp pe aceasta planeta si sa cred ca acestia sunt oamenii cu care ar trebui sa ma conectez. Si nu ma conectez cu ei. Si sunt suparati pe mine. Probabil ca sunt de genul „Unde a fost ea
” Si acesta este genul de critica pentru care ar trebui sa ma ingrijoreze mai mult decat tipul de critica pe care am primit-o din partea publicului poate sa nu fi placut felul in care am spus o poveste sau seful meu, care, stii, poate vrea sa lucrez intr-un mod diferit sau orice ar fi, sau un sef care nu a ascultat ultima mea poveste si sunt foarte suparat pentru ca nu au auzit acest lucru grozav care Am facut.
Si cred ca ceea ce a facut asta m-a facut sa ma opresc si sa ma gandesc la ceea ce este cu adevarat important pentru mine si la modul in care voi consolida relatia si legaturile cu oamenii care sunt cu adevarat, cu adevarat, cu adevarat oamenii care sunt importanti pentru mine. pe mine. Si daca valoarea mea este familia si prietenii, atunci trebuie sa-mi schimb viata pentru a-i aduce in fruntea listei, pentru ca modul in care imi traiesc viata acum, ei sunt la capatul listei. .
DACHER KELTNER Te aud. Ei bine, Shereen, stiu ca lucrezi foarte mult la emisiunea ta Code Switch si cunosc atat de multi oameni care sunt imputerniciti de acea emisiune. Si stiu ca te descurci cu toate complexitatile de acoperire a rasei, diversitatii si culturii in climatul actual. Asa ca vreau sa-ti multumesc foarte mult pentru ca ti-ai luat ceva timp din ziua ta pentru a fi in emisiunea noastra.
SHEREEN MARISOL MERAJI Multumesc. Asta a fost grozav. Asta chiar m-a ajutat.
DACHER KELTNER Deci, cum functioneaza practica Afirmarea Valorilor Importante
Mai multe in continuare.
MUSIC
DACHER KELTNER Scrierea despre valoarea ei de baza a ajutat-o ​​pe Shereen Marisol Meraji sa faca un pas inapoi, astfel incat sa poata pune criticile in perspectiva.
CHRIS CASCIO Afirmatiile imi permit sa am un sentiment mai mare al valorii de sine sau un sentiment mai larg al valorii de sine, astfel incat informatiile primite sa fie ceva cu care pot face fata.
DACHER KELTNER Chris Cascio este profesor asistent la Scoala de Jurnalism si Comunicare de Masa de la Universitatea din Wisconsin, Madison. El spune ca atunci cand reflectam asupra valorilor de top, activeaza o regiune „recompensa” a creierului nostru – cortexul prefrontal ventromedial. Aceasta este partea care ajuta la reglarea emotiilor, la luarea deciziilor si este implicata in experienta sentimentului de recompensa.
CHRIS CASCIO Cand te expun la informatii pe care s-ar putea sa nu vrei neaparat sa le auzi, dar incerc sa te conving, imi doresc cu adevarat cea mai mare activitate pe care o pot obtine intr-o regiune de recompensa. Dreapta. Pentru ca atunci sugereaza sa gasesti valoare in informatiile pe care ti le spun. Deci intreaga idee este, putem folosi o afirmatie pentru a creste, in esenta, semnalul in aceste regiuni de recompensa in timpul expunerii mesajului
Si apoi speram ca asta ii va face pe oameni mai probabil sa-si schimbe comportamentul sau sa se gandeasca la mesaj intr-un mod optim.
DACHER KELTNER Intr-un studiu, Chris si echipa sa au avut oameni care nu erau atat de activi din punct de vedere fizic si-au ales valoarea maxima dintr-o lista data lor. Ulterior, au fost introdusi in scanere fMRI ale creierului si au fost indemnati sa se gandeasca la o perioada in care au experimentat acea valoare de baza.
CHRIS CASCIO Deci, asta inseamna sa-ti amintesti ceva ce ai facut saptamana trecuta sau acum o luna sau anul trecut.
DACHER KELTNER Apoi a venit un mesaj amenintator, critic.
CHRIS CASCIO Era ceva care spunea: „Hei, stii, esti sedentar. Acest lucru este foarte rau pentru tine in viitor. Stii, poti dezvolta boli de inima. Trebuie sa devii mai activ”, ceva de genul acesta.
DACHER KELTNER Chris si colegii sai au avut un grup diferit de oameni din studiu sa scrie despre valori care nu erau foarte importante pentru ei. La sfarsitul a cinci saptamani, ei au descoperit ca cei care au reflectat asupra valorii lor superioare nu numai ca s-au simtit mai putin amenintati de avertismentele de sanatate, dar au si mai multe sanse decat celalalt grup sa fie activi fizic dupa terminarea studiului. Intr-un studiu similar, oamenii au fost instruiti sa se gandeasca la experimentarea unei valori de baza in viitor. Si, destul de interesant, a activat regiunea „recompensa” a creierului chiar mai mult decat atunci cand ne gandim la asta din trecut. In esenta, gandirea la experienta valorilor de baza in trecut sau viitor ne ajuta sa ne reglam emotiile, astfel incat sa putem face fata mult mai bine stresului.
CHRIS CASCIO Deci, va permite sa va reglati emotiile, sa va calmati, sa nu fiti defensiv si apoi sa va ganditi cum doriti sa tratati aceste informatii. Corect
Vreau sa-mi schimb comportamentul
Poate nu vreau. Dar inca ma implic cu informatiile. Asa ca cred ca asa afirmatiile iti permit sa ai o retea mai larga a modului in care vrei sa tratezi cu informatiile, o cutie de instrumente mai mare daca vrei.
Sunt Dacher Keltner, multumesc ca m-ati alaturat la Stiinta fericirii.
Daca doriti sa incercati practica Afirmarea valorilor importante, vizitati-ne la greatgood.berkeley.edu/podcasts.
Podcast-ul nostru este o coproductie a Greater Good Science Center din UC Berkeley si PRX. Producatorul nostru principal este Shuka Kalantari. Asistenta pentru productie este de la Jennie Cataldo si Ben Manilla de la BMP Audio. Producatorul nostru asociat este Nina Sparling.
Producatorul nostru executiv este Jane Park. Editorul nostru sef este Jason Marsh. Directorul nostru stiintific este Emiliana Simon-Thomas.
Impartasiti-va gandurile folosind #HappinessPod sau trimitandu-ne un e-mail la [email protected]