SUNNY S-ar putea să fii un Clipper, dar ești depășit numeric și neînarmat. [scenă de luptă]
DANIEL WU În primul sezon din Into the Badlands am avut o abordare greșită a rolului. Mă gândeam: „Ah, știi, toți acești tipi americani când fac X-Men și toate chestiile astea, devin foarte mari pentru roluri, așa că trebuie să devin și eu. Am luat 25 de kilograme de mușchi în trei luni.
Eram atât de mândru că am devenit atât de mare într-un timp atât de scurt. Și am intrat în sala de antrenament pentru a începe să fac antrenamentul de arte marțiale. Și am spus: „Oh, cum de nu pot nici măcar să dau o lovitură circulară acum
și de fapt mă doare. De ce doare

Mi-am dat seama că era rigiditatea pe care mușchiul în plus a provocat-o corpului meu și cum nu era obișnuit cu asta. Dar a fost acel moment în care nu mă puteam mișca așa cum înainte mă puteam mișca. Realizând: „Oh, omule, am greșit”.
A fost foarte stresant pentru că am spus: „Suntem pe punctul de a începe spectacolul, este foarte bazat pe artele marțiale. Trebuie să fac. Ce pot face
” Așa că mi-am petrecut săptămâni întregi devenind mai suple, așa că puțin mai multă yoga, puțin mai multă întindere pentru a încerca să desfac ceea ce mi-am făcut. Mentalitate greșită, era genul ăsta de mentalitate americană. Încercam să caut un rezultat, în loc să merg pe un proces despre care știam că va fi capabil să mă facă să performez bine.
DACHER KELTNER Cunoscut ca Brad Pitt al Asiei, Daniel Wu este invadat de paparazzi ori de câte ori pune piciorul în China. Acum își pune amprenta în SUA, țara sa natală. Daniel este vedeta și producătorul executiv al emisiunii AMC In the Badlands, care intră în al patrulea sezon.
În fiecare episod al emisiunii noastre, avem un cobai al fericirii care încearcă o practică bazată pe cercetare pentru fericire, rezistență, bunătate sau conexiune. Astăzi suntem încântați că Daniel ni se alătură ca porcușor de Guineea.
Suntem norocoși pentru că, dacă ar fi să încercăm să avem spectacolul în Hong Kong, cred că am avea 1500 de fani afară care dă jos ușile. Daniel, mulțumesc că ni ești alături aici.
DANIEL WU Vă mulțumesc că m-ați primit.
DACHER KELTNER Trebuie să întreb, adică am crezut că muncesc din greu, dar cred că ai fost în ceva de genul şaizeci şi cinci de filme.
DANIEL WU Ceva de genul ăsta, da.
DACHER KELTNER Se pare că este vorba despre două, trei sau patru filme pe an. Cum ai ajuns în filmul
DANIEL WU În ’97, când am absolvit, m-am dus la Hong Kong pentru a asista la predarea de serviciu – Hong Kong se întoarce în China. Știi, ca copil american, nu prea poți lua parte la multe evenimente istorice. Și așa am vrut să fie un fel de excursie pentru absolvire. Și într-o lună îmi cheltuisem toți banii. Aveam să mă întorc acasă. Și apoi am fost într-un bar și am băut și cineva a venit la mine și m-a întrebat dacă vreau să fiu într-o reclamă TV.
DACHER KELTNER Serios
DANIEL WU Da. Și așa am spus: „Ce
Și am zis: „Cât plătești

” Ei sunt de genul „Patru mii de dolari”. Eu zic: „OK, grozav!” Și așa am făcut treaba o lună mai târziu. Un director a văzut anunțul. M-a sunat. El spune: „Vreau să joci rolul principal în filmul meu”. Și eu zic: „Ce
Uh, nu vorbesc cantoneză atât de bine. Nu am mai acționat niciodată înainte.
Deci, de fapt, am refuzat-o. Și apoi, din două în două zile, timp de o lună, m-a tot sunat încercând să mă convingă să o fac. La sfârșitul acelei luni, spun: „OK, uite. Dacă chiar crezi că o pot face, o să încerc. Dar nu mă poți învinovăți că am dat-o în bară.
Și apoi, în prima zi de filmare, mi-am dat seama că așa vreau să fac pentru tot restul vieții. Așa am ajuns la 60 de ani în 20 de ani.
DACHER KELTNER Și multe dintre ele sunt filme de arte marțiale
DANIEL WU Nu, de fapt nu. Nu. Artele marțiale sunt mediul meu. Și am încercat să ascund asta de industrie când am început pentru că Jackie Chan a fost managerul meu timp de 11 ani. Am văzut corpul lui Jackie, starea lui prin care s-a supus și repercusiunile pe care le avea și doar că trebuie să facă față durerii tot timpul. Și am spus: „Ah, nu vreau să fiu vedeta de acțiune”.
DACHER KELTNER Corect. Rupe corpul ca orice sport solicitant.
DANIEL WU Da, nu vreau să am 60 de ani și să nu pot merge. Voi face arte marțiale doar în anumite proiecte de alegere.
DACHER KELTNER Deci ai o experiență îndelungată în artele marțiale. Și se conectează cu tatăl tău
DANIEL WU Da. Tatăl meu a făcut operă chineză când era în Shanghai când era tânăr. Și opera chineză este că multe povești sunt despre război și despre lupte și sunt foarte stilizate. Este o luptă de scenă, practic, dar este acrobatică. Jackie Chan și toți acei tipi au venit din acele școli.
DACHER KELTNER Este corect
DANIEL WU Acolo stilul lui a cam spart anumite bariere pentru că nu mai erau doar arte marțiale, erau multe acrobații. Știi, când îl vezi sărind printr-o fereastră minusculă sau între treptele unei scări, asta înseamnă mai mult abilitățile lui de acrobație decât abilitățile de arte marțiale.
Dar da, cred că ceea ce m-a influențat cu adevărat a fost să mă uit la filme. Pentru că, în calitate de copil chinezo-american care a crescut în State, nu ai văzut deloc oameni ca mine pe marele ecran. Dar pe Canalul 2 KTVU în statele de aici, în San Francisco aici, aveau teatru Kung Fu în weekend.
Așa că m-aș uita la asta tot timpul, ca în fiecare sâmbătă, m-aș uita la asta. A fost o caracteristică dublă. Și ceea ce a făcut cu adevărat pentru mine a fost bunicul meu care m-a dus la Teatrul Great Star din Chinatown aici, în San Francisco, pentru a vedea Templul Shaolin, care a fost primul film al lui Jet Li. Și el spune: „Știi, tot filmul acela de kung fu pe care l-ai urmărit la televizor este fals. Acest lucru este real. Kung fu adevărat.
DACHER KELTNER Cunoașteți una dintre dimensiunile cu adevărat distractive ale acestui spectacol și menționez asta foarte mult pentru că este atât de revelator, dacă aveți oameni cu aceste istorii de viață fascinante, cum ar fi trecutul și experiența dvs. în film și arte marțiale și, într-un fel, se uită la alegerile în știința fericirii și ceea ce aleg ei este întotdeauna interesant. Deci ai ales Body Scan.
DANIEL WU Da.
DACHER KELTNER Și ai avut o experiență timpurie cu scanarea corporală cu tatăl tău
DANIEL WU Ei bine, da. Când aveam șapte ani, am început să fac meditație transcendentală cu tatăl meu, ceea ce este ciudat pentru că — nu m-am gândit că ar fi ciudat atunci, dar mă uit înapoi, retrospectiv, este cam ciudat. Avea dureri de cap. Și aveam dureri de cap când eram copil. Și tatăl meu spune: „De ce nu încerci să meditezi cu mine
Și așa cred că timp de câțiva ani am făcut asta împreună în weekend. Stăteam și medităm împreună. Și apoi, odată ce am intrat în artele marțiale, meditația a devenit și ea parte a practicii. Un stil puțin diferit.
DACHER KELTNER Ei bine, asta vroiam să te întreb. Deci, vreau să spun, evident că există multă meditație mindfulness, calm corporal în artele marțiale.
DANIEL WU Făcând-o, nu mi-am dat seama că se numește scanare corporală în acest fel. Nu știam ce a fost la început, scanare corporală, doar am ales-o. — Scanare corporală, asta sună interesant.
DACHER KELTNER Corpul părea atrăgător.
DANIEL WU Da, și apoi spun: „Oh, asta este de fapt meditație”. Cred că o mulțime de oameni care au luat cursuri de yoga știi, la sfârșitul unui curs stai acolo și te verifici cu corpul tău și da, shavasana.
DACHER KELTNER Așa că John Kabat Zinn, cred, a venit cu ideea scanării corporale. La începutul anilor ’80, practica yoga și meditația. Așa că a tradus-o în termeni seculari precum scanarea corporală. Dar iese din tradiția yoghină. Îndrumă-ne prin ceea ce ai făcut.
DANIEL WU Da. Așa că, de fapt, am ascultat audio, ghidul de acolo, doar pentru a avea un proces pas cu pas. Și, practic, știi, ești întins acolo, cu ochii închiși și te uiți cu fiecare centimetru al corpului tău.
MEDITAȚIE Observă-ți mâinile, sunt mâinile încordate sau strânse. Vezi dacă le poți lăsa să se înmoaie.
DANIEL WU Parcă ai scana. De la degetele de la picioare până în vârful capului.
MEDITAȚIE Lasă-ți fața și mușchii feței să fie moi.
DANIEL WU Și tu chiar simți lucruri. Adică, simți că lucrurile se eliberează și eliberează.
Am făcut-o întinsă. Așa că am simțit că, știi, odată ce sunt pe deplin relaxat, corpul se cam scufundă în pământ în pământ, corect
Este de fapt tensiunea care se eliberează din corpul tău. Se simte ca și cum te-ai scufunda, dar de fapt este doar tensiunea ta normală care te lasă puțin.
Este la fel ca un sfert de inch sau, știi, o optime de inch. Jomp! O mică picătură, simți asta și apoi știi că ai intrat în acea stare. Și asta am simțit.
MEDITAȚIE Fii conștient de tot corpul tău cât de bine poți.
DANIEL WU Până la sfârșit, am terminat și am simțit că părțile cădeau și stăteau și se așează. Și, în sfârșit, când s-a terminat, am putut simți, ah, sunt într-o stare relaxată acum.
DACHER KELTNER Și ai trecut prin tipul de a-ți îndrepta atenția către diferite, mâinile.
DANIEL WU Da, asta și simți furnicăturile, simți cumva mișcare. Și de fapt, uneori chiar mă voi mișca, mi-am mișcat puțin degetele de la picioare și puțin degetele. Și încheietura mâinii, sau articulațiile mele, și cam articulează puțin.
DACHER KELTNER Vroiam să vă întreb, este întotdeauna un privilegiu să vorbesc cu practicieni de multă vreme a acestui lucru. Atât gândindu-vă la scanarea corporală pe care ați făcut-o pentru spectacol, dar și doar în general, ce vă oferă în mod regulat
DANIEL WU Cu siguranță un sentiment de calm și pace interioară. De fapt, acum îmi dau seama că mă descurc în situații haotice. Ca atunci când lucrurile sunt nebunești în jurul meu, sunt cel mai calm și cel mai stabil.
Este vorba despre găsirea calmului în acel haos. Când facem arte marțiale, ne punem constant corpul în stres și mintea noastră în stres, astfel încât atunci când ieși acolo și te confrunți cu stresul real, să găsești calmul în el. Pentru că dacă ești într-o stare emoțională de anxietate ridicată, asta este cu adevărat inhibitor. Știi, dacă lași emoțiile tale să te controleze excesiv, atunci nu poți acționa corect
DACHER KELTNER Când joci, te afli în această scenă complicată și camerele din toate unghiurile, poți simți că, „Uau, sunt într-o stare de actorie conștientă chiar acum”
DANIEL WU Nu vrei să fii in aceea. Îți place, nu vrei să te gândești la actorie. E ca și cum, nu știu, Bruce Lee spunea mereu: „Nu gândi, simți”. Vrei să ajungi în punctul în care nu există inhibiții și nu te gândești: „Oh, sunt 30, 40, 100 de oameni care mă urmăresc în prezent”. Știi, doar o faci și tu fii rolul și iese natural.
Același lucru când practic artele marțiale. Este într-un punct în care nu mă mai gândesc la mișcări. Doar curge din mine. Și același lucru cu coregrafia de arte marțiale din Into the Badlands. este foarte copleșitor pentru că nu avem timp să repetam toate chestiile astea.
DACHER KELTNER Cu adevărat
DANIEL WU Așa că învățăm fiecare secțiune a luptei pe măsură ce mergem. Mi-am dat seama ce este coregrafia, este să îți iei fundația, care sunt literele pe care le cunoști în artele marțiale — o lovitură, o lovitură de rotire, un pumn sau orice altceva. Acestea sunt litere și le înșiri în cuvinte. Și coregraful transformă acele cuvinte în poezie, corect
și tu interpretezi acea poezie, corect
Și așa că, dacă cunoașteți literele, ceea ce știu că le știu pentru că mi-am petrecut 20 de ani din viață făcând chestiile astea, atunci ar trebui să fiu capabil să încordez toate acele lucruri și să le simt și să simt poezia. Odată ce a făcut clic, nu mi-am mai făcut griji pentru fiecare mișcare. Mă gândeam la modul în care corpul meu curgea prin toate.
Și acesta este un fel de nivelul suprem pe care îl cred despre orice artă. Știi, un pictor, un scriitor, sau orice altceva, dacă nu te duci în mod constant înainte și înapoi în capul tău și pur și simplu curge din tine, aceasta este cea mai bună artă pe care o faci.
DACHER KELTNER Absolut. Și orice facem. Și cum ține corpul
DANIEL WU Știi, surprinzător de bine pentru că mi-am ajustat practicile de antrenament prin atenția corpului meu și realizând că este vorba despre mișcare și eficiența mișcării și, de asemenea, mișcarea mai inteligentă pe măsură ce îmbătrânești. Un lucru mărunt te poate strica pentru mult, mult timp,
așa că trebuie să fiu foarte atent la modul în care mă antrenez acum.
Și așa înainte, în trecut, făceam 500 de lovituri pe zi. Știi, îmi dau seama acum că asta îmi degradează corpul. Deci, poate fac 10 lovituri pe zi, dar le fac ca foarte încet. Pentru a mă asigura că toți mușchii se înregistrează și—în timp ce fac o lovitură laterală, de exemplu, îmi iau cinci secunde pentru a face o singură lovitură laterală. Știi, împinge-l afară și revino înăuntru. Pe când înainte era cât de repede pot!
Am învățat mult mai multe despre corpul meu prin acest proces, pentru că acum am dezvoltat o adevărată putere interioară. Înainte de a putea folosi viteza pentru a ascunde puterea, pentru a arunca ceva acolo și a ascunde totul. Dar când te concentrezi cu adevărat pe formă. Motivul pentru care artele marțiale sunt atât de bazate pe formă. Și știi, corpul tău trebuie să fie în poziția de a arunca acest tip de lovitură pentru a nu te răni. Și a fost studiat de mii de ani, este cel mai eficient mod de a-ți folosi corpul. Și deci ai grijă de asta.
DACHER KELTNER Cool. Știi, când vorbesc cu Russell Ahn aici, la UC Berkeley, care conduce programul nostru de arte marțiale, tocmai când vorbesc cu el despre știința fericirii și a recunoștinței și a respectului și a umilinței și, știi, a atenției, a respirației și a compasiunii. El spune: „Este încorporat în ADN”.
DANIEL WU Da, da, toate acele lucruri pe care tocmai le-ai menționat sunt la baza artelor marțiale. O mulțime de oameni cred că în zilele noastre, în special cu influența UFC și MMA, cred că artele marțiale sunt despre luptă, iar artele marțiale sunt două cuvinte. Există arta marțială și arta. Trebuie să ai un echilibru armonios al ambelor. Și cred că MMA este un comportament foarte tipic american, care este de genul: „Să luăm cel mai bun lucru din toate și să ne facem propriul lucru”.
DACHER KELTNER Și pune-o într-o cușcă.
DANIEL WU Să nu ținem cont de mii de ani de studiu și sisteme sistemice, lucrează aici și pune-l și fă din el un sport și câștigă mulți bani. E minunat. Imi place; Îmi face plăcere să îl urmăresc pentru că arată anumite tehnici, ce funcționează și ce nu funcționează, dar nu este tot ce este artele marțiale.
Deci un artist marțial mixt, de multe ori vei vedea, până la 40 de ani, ceva ce a terminat. Chiar s-au terminat. Adică, ei nu mai pot antrena. Nu mai pot face exercițiul pe care l-au putut face.
În timp ce, dacă te uiți la el ca la un sistem chinezesc de arte marțiale, ai kung fu pe care îl poți practica când ești tânăr. Taichi când ești puțin mai în vârstă și de vârstă mijlocie. Și atunci când ești cu adevărat bătrân, poți să stai și să faci meditație Qigong.
DACHER KELTNER Sunt puțin jignit pentru că la asta am gravit imediat, este meditația Qigong!
DANIEL WU Dar nu trebuie să o faci, poți lua un aspect sau orice altceva. Dar ideea este dacă există un sistem acolo. Știi, și este făcut pentru ca tu să exersezi de-a lungul întregii vieți.
DACHER KELTNER Interesant.
DANIEL WU Și o parte din stilul tău de viață.
DACHER KELTNER. Deci, Daniel, ce ți-a dat de-a lungul vieții tale.
Cum ar fi câteva dintre lucrurile pe care le-a pus în sufletul tău
DANIEL WU Cred că de la un nivel foarte elementar, evident, disciplină, perseverență. Cred că acele lucruri pe care le înveți, le-am învățat la o vârstă foarte fragedă. Că, dacă nu dai timp în ceva, nu vei deveni bun la asta. E simplu așa. Și cred că asta se aplică în special zilelor noastre. Acum, cu un fel de societatea noastră de gratificare instantanee, în care văd asta cu copiii, nu doar cu mileniali, ci și cu copiii mai mici. Că dacă nu primesc ceva în primele 5, 10 minute, pur și simplu renunță. Nu vezi munca implicată în acea ipostază de yoga pe care o vezi pe Instagram sau acea mișcare incredibilă pe care o face cineva.
DANIEL WU Dar mai sunt și alte lucruri, lucruri spirituale, cum ar fi găsirea calmului și a păcii în tine. Reducerea stresului și a anxietății, ca toate aceste lucruri. De parcă încerc să-mi folosesc toată practica pentru a ajuta și la acele lucruri.
DACHER KELTNER Aici, în Berkeley, și din ce în ce mai mult în Statele Unite, este doar unul dintre marile privilegii, identitățile noastre culturale sunt atât de multiple și interesante, iar mulți studenți au această experiență care vine din China sau Coreea de Sud, Japonia și luând, știi, California și California de Nord și devenind acest lucru bicultural – și mergi în cealaltă direcție, adică ai crescut aici
– DANIEL WU Da, am crescut aici, am fost acolo și acum sunt înapoi.
DACHER KELTNER Deci, ce crezi din toate acestea
DANIEL WU Ei bine, a fost interesant. Știi, pentru mine a fost – o parte din mersul în Hong Kong a existat probabil ceva în subconștientul meu despre căutarea propriei mele identități.
Cred că, crescând aici, a existat un sentiment de genul „Cine sunt eu ca persoană de care
am nevoie pentru a-mi găsi identitatea”. Acum sunt foarte clar cine sunt. Nu este neapărat înrădăcinat în oricare sau sau. Este un fel de amestec armonios al ambelor. Și ceea ce îmi place să spun este că sunt cu adevărat, iar mama obișnuia să spună asta: „Ești o persoană a acestei lumi. Asta e tot ce conteaza.’ Și realizând asta, găsești acest tip de pace și, și nivele, în modul de a avansa în lume.
DACHER KELTNER Ei bine, Daniel Wu, știu că sări într-un avion destul de curând și
… DANIEL WU Da, te întorci în Asia la muncă.
DACHER KELTNER Pentru mai multă muncă și mai multe filmări. Felicitări pentru Into the Badlands și mult succes.
DANIEL WU Mulțumesc mult.
DACHER KELTNER Vă mulțumim că sunteți aici în Știința fericirii.
DANIEL WU Vă mulțumesc că m-ați primit. Asta a fost cu adevărat distractiv.
DACHER KELTNER Ne vom întoarce imediat pentru a vorbi despre știința din spatele meditației prin scanarea corpului.
Unul dintre lucrurile care îmi place la scanarea corpului este că este o introducere ușoară și practică în meditație și este o practică care te face să fii cu adevărat atent la ceea ce se întâmplă în interiorul corpului tău. Cercetările sugerează că scanarea corpului ne poate ajuta să reducem stresul, să ne îmbunătățim bunăstarea și, de fapt, să reducem durerile fizice care fac parte din ziua noastră.
Aici, pentru a explica de ce scanarea corporală aduce aceste beneficii, este specialistul în neuroștiință de la UC San Francisco Helen Weng. Ea explorează modul în care conștientizarea minte-corp și meditația pot îmbunătăți relațiile sociale și pot îmbunătăți sănătatea mintală.
HELEN WENG Deci, pentru meditație și conștientizarea corpului, am vrut să știu, putem identifica când oamenii sunt atenți la respirația lor sau la o altă parte a corpului lor, cum ar fi picioarele sau mintea care rătăcește
Și se dovedește că tehnologia este suficient de dezvoltată pentru a putea începe să identificăm aceste stări mentale diferite în cadrul fiecărei persoane pe baza propriilor date unice ale creierului.
DACHER KELTNER Și ce găsiți, cum credeți despre beneficiile pentru creier ale acestor meditații de scanare corporală
HELEN WENG Există unele studii care arată, știi, că meditația crește activitatea în cortexul insular, care este implicat în acordarea atenției corpului. Și felul în care îmi place să mă gândesc la asta este că fiecare parte a corpului are propria sa formă de informație și înțelepciune. Ca și cum picioarele sunt mai mult despre echilibru și mișcări, iar inima vă poate spune mai multe despre relații, iar stomacul vă poate spune mai multe despre digestie și anxietate și intuiție.
Așa că trebuie să te întorci la semnalele brute ale corpului tău și apoi să te întrebi: „Ce mesaje încearcă să-mi spună corpul meu
‘ Îmi place să cred că toate aceste mesaje sunt mesaje binevoitoare, chiar dacă dor, pentru că încearcă să-ți spună că există ceva în mediul tău sau în viața ta care nu este aliniat cu obiectivele și valorile tale interne. Și apoi depinde de tine să-ți dai seama, știi, „De ce am nevoie pentru a schimba

DACHER KELTNER Dacă vrei să încerci medierea scanării corporale sau alte practici similare, accesează site-ul nostru, Greater Good in Action . Asta e GGIA dot Berkeley dot edu. Și apoi trimite-ne un e-mail și spune-ne cum a fost!
Eu sunt Dacher Keltner. Mulțumesc că mi-ai fost alături pentru Știința fericirii.
Podcast-ul nostru este o coproducție a Greater Good Science Center din UC Berkeley și PRI, cu asistență de producție din partea Jennies Cataldo și Ben Manilla de la BMP Audio. Producătorul nostru este Shuka Kalantari, producătorul asociat este Lee Mengistu, producătorul nostru executiv este Jane Park. Editorul-șef al Greater Good Science Center este Jason Marsh. Mulțumiri speciale Școlii Absolvente de Jurnalism din UC Berkeley. Puteți afla mai multe despre Știința fericirii și puteți găsi articole similare, videoclipuri, chestionare — tot felul de lucruri — pe site-ul nostru, greatgood.berkeley.edu. Și trimite-ne un e-mail, spune-ne ce părere ai despre ceea ce ai auzit. Trimiteți-l la [email protected]