În Dear Christine, sociologul și antrenorul Christine Carter răspunde întrebărilor tale despre căsătorie, parentalitate, fericire, muncă, familie și, bine, viață. Doriți să trimiteți o întrebare E-
mail [email protected]

Dragă Christine,

Mama mea a fost diagnosticată cu Alzheimer acum doi ani, chiar înainte să rămân însărcinată cu a doua mea fiică. Am avut norocul să am un terapeut pe termen scurt disponibil printr-un program de sarcină la locul de muncă, care să mă ajute să înțeleg diagnosticul mamei mele.
Când programul de sarcină s-a încheiat, terapeutul meu mi-a sugerat să găsesc un terapeut pe termen lung care să mă ajute să fac față inevitabila deteriorare a mamei mele în timp ce încerc să cresc doi copii foarte mici. De atunci, am ignorat „găsește alt terapeut” pe lista mea de lucruri de făcut. Mi-am spus că nu este urgent în comparație cu obiectivele mele în carieră, cu copiii mei și cu viața minunată pe care încerc să o trăiesc.
Boala mamei mele a progresat foarte repede. Ea a trecut de la a avea conversații repetitive și de a avea nevoie de niște mementouri la a fi foarte supărată că nu mă recunoaște. Plânge și spune că m-a lăsat undeva (de parcă aș fi încă un bebeluș) și apoi se uită la mine suspicios de parcă aș fi un intrus. Este mult de luat și nu mă descurc bine.
Reclama
X
Nu am depresie clinică sau anxietate, dar știu că ar trebui să găsesc totuși un terapeut. Dar mă simt blocat și epuizat și nu vreau să trec prin deschiderea către o persoană nouă. Așadar, m-am așezat la recomandarea vechiului meu terapeut de a găsi pe cineva nou de aproape un an.
Chiar urăsc să mă simt de parcă sunt în urmă în joc. Știu că trebuie să iau un terapeut, dar mă gândesc în continuare la cum mă pot descurca dacă mă întorc la un jurnal mai mult sau la ceva care m-a ajutat înainte.
Christine Carter, sunt sigură că ai o fișă de lucru pentru mine despre asta. Zbor în cerc aici. De ce va fi nevoie să încep terapia sau să-mi dau seama de următorul pas
. Poate că nu este genul de terapie pe care sunt fixat.
Vă rog, dă-mi o mică direcție.

Sad and Circling

Dragă Sad and Circling,

E-mailul tău mi-a amintit de o poezie preferată a lui Mary Oliver, Gâștele sălbatice:
Nu trebuie să fii bun.
Nu trebuie să mergi în genunchi
o sută de mile prin deșert căiindu-te.
Nu trebuie să faci totul bine acum. Cu siguranță nu trebuie să faci acest lucru perfect. Nici măcar nu trebuie să fii fericit în această etapă grea și uimitoare a vieții. Nu ești „în spate” la nimic; nu pierzi jocul. După cum ai spus și tu, trăiești o viață minunată.
Cu siguranță nu trebuie să găsiți un terapeut în acest moment, așa că vă rugăm să încetați să vă „răpiți” pe voi înșivă. Lucrurile sunt destul de grele; nu-l îngreunează crezând că ești scurt. Apari pentru familia ta, pentru locul de muncă și pentru tine. Este de ajuns.
Să ai copii este greu. Găsirea unui echilibru între muncă și o familie tânără este dificilă. Și să ai un părinte cu Alzheimer este atât de greu.
Dintr-o dată, mama pe care ai cunoscut-o și pe care ai iubit-o a dispărut în mare parte, iar în locul ei este cineva care nu-și recunoaște cele mai importante fațete ale propriei vieți. Ai fost lovit cu pumnul în intestin. Bineînțeles că ești surprins. Ai dat vântul din tine.
Este normal să te simți trist în fața unei astfel de pierderi. Asta e durere. Pe lângă faptul că te simți trist, probabil te confrunți cu o abundență de sentimente dure, cum ar fi dorința, furia și regretul. Aceste emoții provocatoare nu trebuie confundate cu o boală mintală sau cu o depresie care va necesita tratament pentru ca tu să te vindeci.
Un „tratament” pentru doliu este să te simți trist și să te simți în siguranță simțindu-te trist. Să te simți conectat și ținut în tristețea ta. Acest lucru necesită timp și va fi adesea foarte incomod.
Dar este atât de important. Menționați că jurnalul v-a ajutat în trecut. De ce să nu începi de acolo
La fel ca terapia, scrisul expresiv este o modalitate susținută de știință de a face față dificultăților. Cercetările au arătat de mult timp că oamenii care scriu în jurnal despre experiențe dificile sau traumatice tind să raporteze o fericire mai mare luni mai târziu. (Îmi place acest episod de podcast Știința fericirii despre scrierea expresivă.)
De asemenea, s-ar putea, la un moment dat, să alegi să găsești un nou terapeut care să te ajute să-ți găsești calea prin asta, dar nu trebuie să faci asta chiar acum. Cercetările arată că terapia tinde să ne ajute din trei motive; a ști care sunt acele lucruri te-ar putea ajuta să te decizi asupra următoarei mișcări.
Terapeuții ne oferă sprijin emoțional. Asemenea unui prieten de încredere, ei ne oferă empatie, liniște și un sentiment scăzut de izolare. „Spune-mi despre disperare, a ta, și îți voi spune a mea”, scrie Oliver în Wild Geese.
Un terapeut înțelept ne poate ajuta să învățăm despre noi înșine, oferind perspectivă, sfaturi, feedback și modalități de a reformula ceea ce este supărător pentru noi.
În cele din urmă, terapeuții ne pot implica în ceea ce cercetătorii numesc „factori de acțiune” – practic exerciții și planuri care ne ajută să ne simțim mai bine.
Când toți acești trei factori sunt prezenți pentru cineva în terapie, oamenii tind să se simtă mai în siguranță, iar anxietatea lor tinde să scadă. A fi mai puțin stresat, la rândul său, permite o mai mare conștientizare de sine și le promovează capacitatea de a se confrunta cu fricile și de a implementa schimbările comportamentale dorite.
Va fi foarte greu pentru tine să faci lucruri emoționale dificile chiar acum, cum ar fi deschiderea către un nou terapeut, pe lângă toate lucrurile emoționale dificile cu care deja ai de-a face. Dar poți face lucruri grele. Mai ales dacă vrei să le faci.
Indiferent dacă decideți să găsiți sau nu un terapeut, probabil că veți continua să vă simțiți trist. Dar poate că poți experimenta acel sentiment de „zburare în cerc” diferit. Nu cred că ești blocat; probabil că nici măcar nu faci cerc. Dar ești în zbor.
Între timp, gâștele sălbatice, în aerul curat și albastru,
se întorc din nou acasă.
Oricine ai fi, oricât de singuratic,
lumea se oferă imaginației tale,
te cheamă ca gâștele sălbatice, aspră și incitantă
— iar și iar anunțându-ți locul
în familia lucrurilor.
Nu va fi ușor, dar ai chestia asta.
Al tău,

Christine