Te simți copleșit Te
întrebi cum vei reuși totul
Ți-ai dori să poți doar să te întinzi
Nu ești singur.
Sărbătorile pot fi stresante. Adesea, sunt multe de făcut și multe de cumpărat și mulți oameni de văzut. Uneori suntem atât de ocupați încât ne este greu să ne bucurăm de evenimentele pe care altfel le așteptăm cu nerăbdare.
Dar putem face ca acest sezon sărbători să fie mai puțin stresant pentru noi înșine. Mai jos sunt două sfaturi pentru a vă bucura mai mult de vacanță.

1. Acceptați că sărbătorile vor fi probabil, uneori, dezamăgitoare

Advertisement
X
Pun pariu că nu te așteptai la asta! Dar acceptarea este o strategie ciudat de eficientă pentru a te simți mai fericit și mai relaxat în orice moment al anului. Când acceptăm o persoană sau o situație pe care o considerăm provocatoare, renunțăm la rezistența care creează stres și tensiune. Există mult adevăr în adagul că „ceea ce rezistăm, persistă”.
Iată cum funcționează. Când cineva sau ceva vă doare spatele, respirați adânc și acceptați situația. Spune-ți ceva de genul: „Accept că Jane este supărată chiar acum; Permit ca această situație să fie așa cum este.” Apoi observați cum vă simțiți și acceptați cum vă simțiți. Vă puteți spune: „Accept că mă simt supărat pe Jane și dezamăgit. Îmi permit sentimentelor să fie așa cum sunt acum.”
Dacă acceptarea unei situații sau a unei persoane dezamăgitoare pare prea dificilă pentru tine, iată alternativele la îndemână cu care rămâi: îi
poți judeca și critica pe ceilalți și situația dezamăgitoare în general și îi învinovăți pe alții pentru propriile sentimente negative. Ca bonus, toți cei din jurul tău vor simți fără îndoială judecata ta. Unii oameni se vor simți probabil acuzați în mod greșit sau ca și cum ați încerca să le „remediați”. Veți obține rezultatul dublu de a fi rănit pentru ceilalți și, în același timp, vă veți simți tensionat și singur.
O altă alternativă la acceptare este să vă hrăniți anxietatea și disperarea față de situație prin ruminare. Pentru a rumina eficient, gândiți-vă cât mai des posibil la ce este în neregulă cu situația sau cu persoana. Nu te lăsa distras de la negativ. Spuneți tuturor ce nu vă place la situație sau la persoană. Acest lucru vă va amplifica cu succes atât sentimentele negative, cât și dificultatea situației.
De asemenea, poți nega cu siguranță cât de dificilă este situația pretinzând că nimic nu te deranjează. Poți să-ți îndepărtezi sentimentele dure beând prea mult sau rămânând cu adevărat, foarte ocupat și stresat. Pur și simplu evitați situațiile și oamenii cu care nu doriți să aveți de-a face, pentru că acest lucru este mai important decât participarea la tradiții și evenimente semnificative.
Critica, judecata, ruminația, blamarea, negarea și evitarea sunt aproape ca ritualurile de sărbători pentru unii dintre noi. Dar toate sunt tactici de rezistență și nu te vor proteja. În mod ironic, aceste tactici vor permite dezamăgirilor sau dificultăților să se integreze și mai mult în psihicul tău.
Acesta este un mod îndelungat de a sublinia că rezistența nu ne face mai puțin stresați sau mai bucuroși în situații dificile. Ceea ce funcționează este să accepți pur și simplu că circumstanța este grea în prezent. Putem accepta o situație dificilă și totuși să facem un efort pentru a îmbunătăți lucrurile. Această acceptare blândă nu înseamnă că ești resemnat cu o vacanță mizerabilă sau că nimic din ce faci nu va îmbunătăți situația. Poate că se va îmbunătăți — și poate că nu.
Acceptarea realității unei situații dificile ne permite să ne atenuăm. Această înmuiere deschide ușa către propria noastră compasiune și înțelepciune; și știm cu toții că, de sărbători, vom avea nevoie de acele lucruri.

2. Eliberați așteptările în timp ce vă îndreptați atenția către ceea ce apreciați

. Unii oameni (inclusiv eu) suferă de ceea ce eu consider un paradox al abundenței: pentru că avem atât de multe, devine ușor să ne luăm norocul de la sine înțeles. Drept urmare, este mai probabil să ne simțim dezamăgiți atunci când nu obținem ceea ce ne dorim decât să ne simțim recunoscători atunci când obținem.
Această tendință poate fi pronunțată mai ales în perioada sărbătorilor, când avem tendința de a avea mari speranțe că totul va fi perfect și minunat și memorabil. S-ar putea să aveți fantezia unei relații dulci și apropiate cu un socru, de exemplu, sau idei mărețe despre cina perfectă din Ajunul Crăciunului.
Acest tip de speranță, așa cum mi-a amintit draga mea prietenă Susie Rinehart, poate fi o pantă alunecoasă către nefericire: speranța că un eveniment de vacanță va fi cel mai bun din toate timpurile poate deveni rapid un sentiment că nu vom fi fericiți decât dacă este, conducând la tristețe și dezamăgire când realitatea nu se ridică la idealul nostru.
Din păcate, realitatea sărbătorilor este puțin probabil să ne depășească vreodată fanteziile despre cât de grozav ar putea fi totul. Așadar, trucul este să renunțăm la așteptările noastre și, în schimb, să observăm ce se întâmplă de fapt în acest moment. Și apoi găsește ceva despre acel moment de apreciat.
Poți aprecia că soțul tău a făcut multe planuri (sau feluri de mâncare, sau cumpărături) în această săptămână
. Vă simțiți recunoscător că aveți suficientă mâncare pentru masa de sărbători
. sunt inca aici)
Este suficient să observ și să apreciez lucrurile mărunte, dar când am probleme cu asta, îmi place să exersez o formă extremă de recunoștință care implică contemplarea cât de trecătoare poate fi viața noastră. Nu există nimic ca să ne confruntăm cu moartea pentru a ne face să ne apreciem viața – și, desigur, cercetările arată că atunci când oamenii își vizualizează propria moarte în detaliu, recunoștința lor crește.

Scăderea mentală a relațiilor

Cum să apreciezi o persoană dragă imaginându-ți viața fără ea
Încearcă acum
Dacă te simți blocat de ceea ce nu merge bine decât de ceea ce este, alocă-ți puțin timp pentru a reflecta la următoarele întrebări. Luați fiecare întrebare pe rând și încercați să înregistrați un răspuns la fiecare înainte de a trece la următoarea.
Ce aș face dacă acesta ar fi ultimul sezon de vacanță care mi-a mai rămas de trăit
Ce aș face la fel și ce aș face diferit
Ce aș face dacă acesta ar fi ultimul sezon de vacanță pe care l-ar fi părăsit soțul, părinții sau copiii mei a trăi
Ce aș face și eu la fel și ce aș face diferit
Este puțin greu, știu, dar contemplarea morții tinde să pună lucrurile în perspectivă.
Pe măsură ce sărbătorile se apropie, probabil că ne vom simți stresați și epuizați, dar nu trebuie să ne simțim victime ale acestei perioade a anului. Adesea avem multe de ales în ceea ce privește ceea ce facem și cum ne simțim. Putem alege să aducem acceptarea situațiilor și emoțiilor dificile și putem alege să ne îndreptăm atenția către lucrurile pe care le apreciem.
În acest sezon de sărbători, fie ca toți să vedem abundență atunci când este peste tot în jurul nostru – nu o abundență de lucruri, neapărat, ci mai degrabă o abundență de dragoste și conexiune. Chiar și în perioadele dificile.