Viața profesională s-a schimbat drastic în ultimele două decenii. Am trecut de la lucrul cu obiecte informatice unice, cum ar fi mașinile de scris, la lucrul cu distrageri digitale constante, cum ar fi e-mailuri, mesaje text, rețele sociale și multe altele. În acest mediu distras 24 de ore din 24, 7 zile din 7, atenția noastră este asediată – iar asta are consecințe negative asupra productivității și bunăstării noastre.
Cercetători precum Edward Hallowell au documentat scăderea capacității noastre de a ne gestiona atenția. „Viața modernă la birou și o afecțiune din ce în ce mai comună numită trăsătură de deficit de atenție, îi transformă pe directori stabili în performanțe nebunești”, scrie el în articolul său din Harvard Business Review, „Circuite supraîncărcate: de ce oamenii inteligenți au performanțe slabe”.
Mințile noastre rătăcesc de la ceea ce facem 46,9% din timp, după cum arată cercetările lui Paul Gilbert și Matt Killingworth. Într-un context de muncă, aceasta înseamnă că aproape jumătate din timpul nostru nu suntem cu adevărat prezenți cu sarcinile noastre. De fapt, alte afaceri fac bani din atenția noastră rătăcitoare. Facebook o face din reclame, în timp ce Google vinde clicurile noastre.
Publicitate
X
Ne confruntăm cu o economie a atenției în care una dintre cele mai valoroase monede este o atenție clară, calmă și concentrată. Dar cum se poate realiza acest lucru
Din ce în ce mai multe companii și indivizi caută atenția pentru a ne ajuta să prosperăm în economia atenției.

Având o secundă înainte

Toată lumea vorbește despre mindfulness și laudă numeroasele sale beneficii. Dar care este ADN-ul mindfulness-ului
Și de ce pare a fi o cheie fundamentală pentru a supraviețui și a prospera într-o economie atentă
Jacob a fost manager senior într-o mare companie de servicii financiare. La fel ca majoritatea omologilor săi, era mereu „pornit” – conectat la birou într-un fel sau altul, toată ziua, în fiecare zi. Zi de zi, s-a ocupat de un flux constant de e-mailuri și de un calendar supraîncărcat de întâlniri. Jacob se confrunta cu economia atenției.
Când l-am întâlnit prima dată pe Jacob, el mi-a spus că nu se simțea stăpân pe viața lui. Avea impresia că încearcă mereu să ajungă din urmă, mereu supraîncărcat cu forțe externe – oameni și sarcini – care îi dictau realitatea de zi cu zi. A simțit că trăiește pe pilot automat, doar reacționând la ceea ce i s-a aruncat.
Suna familiar
La prima noastră întâlnire, Jacob s-a angajat să urmeze un program de pregătire de patru luni. În acel timp, ne-am întâlnit pentru zece sesiuni de o oră și el a dedicat zece minute pe zi antrenamentelor de mindfulness. A fost o investiție semnificativă de timp, având în vedere programul său de lucru deja încărcat. După ce au trecut cele patru luni, l-am întrebat pe Jacob ce a câștigat din program. Răspunsul lui: „O secundă”.
La început, răspunsul lui m-a luat prin surprindere. Patru luni de efort și antrenament zilnic pentru a câștiga doar o secundă
. Asta părea o întoarcere slabă.
Dar apoi a explicat:
Anterior, când se întâmpla ceva, am reacționat automat. De fiecare dată când a primit un e-mail, l-am citit. De fiecare dată când primeam un mesaj, îi răspundeam. Ori de câte ori îmi trecea în cap un gând sau o emoție, îi acordam atenție și îi permiteam să-mi ia atenția de la ceea ce făceam. Am fost victima propriilor mele reacții automate. Cele patru luni de antrenament mi-au oferit un decalaj mental de o secundă între ceea ce se întâmplă și propriul meu răspuns. Mi se pare că sunt cu o secundă înainte, astfel încât să îmi pot alege răspunsul în loc să fiu o victimă a reacțiilor mele automate. Nu pot controla întotdeauna ceea ce se întâmplă în viață, dar mi-am dezvoltat libertatea de a-mi alege răspunsul la asta.
Povestea lui Jacob descrie clar ceea ce milioane de oameni ocupați experimentează în fiecare zi. Dar o secundă
Ce se poate schimba într-o secundă
Totul.
În lumea noastră cu latență scăzută, viteza este un factor în orice competiție – sport, politică și în special afaceri. Acest lucru este mai adevărat acum decât oricând înainte. Cu tranzacțiile de înaltă frecvență de astăzi, milioane de dolari pot schimba mâinile într-o milisecundă. Este o zecime din timpul necesar pentru a clipi. Pe măsură ce viteza afacerii se apropie de viteza luminii, o secundă este diferența dintre performanță și performanță înaltă. Pentru Iacov, o secundă ia dat libertatea de a-și controla gândurile, acțiunile și, mai profund, viața.
O secundă de spațiu mental i-a oferit capacitatea mentală de a face alegeri mai bune, moment de clipă, atât în ​​afaceri, cât și în viață. Mindfulness, în acest fel, poate schimba jocul într-o economie a atenției, datorită impactului său direct asupra modului în care funcționează creierul. Poate schimba întregul nostru sistem de operare mental și poate îmbunătăți nu numai performanța individuală, ci și, dacă este aplicată colectiv, și organizațională.

Antrenament pentru economia atenției

Să ne antrenăm mintea este posibil.

Mai multe despre Mindfulness la locul de muncă

Înregistrați-vă pentru conferința noastră de două zile, Mindfulness & Well-Being at Work (13-14 noiembrie 2015), unde Hougaard și Carter vor vorbi despre provocările implementării programelor de mindfulness la locul de muncă.
Rhonda Magee explică cum să aplici mindfulness la locul de muncă.
Cât de atent ești

Faceți testul nostru!
Decenii de cercetări arată că creierul nostru este schimbător. Se numește neuroplasticitate. Orice acțiune pe care o facem sau credem că credem că creează căi neuronale în creierul nostru, prin care este mai ușor de repetat. Creierul se schimbă în funcție de modul în care îl folosim.
Aceasta înseamnă că nu suntem predefiniti de ceea ce suntem acum, ci mai degrabă ne recreăm prin ceea ce facem acum. Aceasta înseamnă că fiecare moment pe care îl petrecem cu o minte concentrată și limpede, concentrarea și claritatea devin o trăsătură a creierului nostru. În contextul economiei atenției, aceasta înseamnă că nu suntem destinați să avem o minte rătăcită. Ne putem antrena și obține niveluri ridicate de atenție, concentrare și claritate a minții – și astfel devenim lideri mai buni ai propriilor noastre vieți și ai oamenilor pe care îi conducem.
Mindfulness înseamnă a intra în economia atenției și a fi capabil să-ți gestionezi mintea rătăcită și distragerile externe. Dar practica are o listă impresionantă de efecte secundare dovedite de cercetări, inclusiv un sistem imunitar mai puternic, tensiune arterială scăzută, stres redus, somn mai bun, funcție cognitivă îmbunătățită, concentrare și conștientizare sporite, satisfacție sporită la locul de muncă, echilibru mai bun între viața profesională și viața privată, creativitate sporită, și o calitate generală mai bună a vieții.
Realizarea beneficiilor de la mindfulness necesită un antrenament formal, care poate fi privit ca mersul la sala de sport pentru minte. Abordarea noastră cu privire la antrenamentul mindfulness include să ajutăm oamenii să-și sporească concentrarea și gradul de conștientizare.
Concentrarea se referă la antrenarea minții pentru a pune în centrul atenției o anumită sarcină, cu distragere minimă a atenției, atât timp cât doriți, cu un efort minim. Conștientizarea implică a fi deschis și a vedea în mod clar ceea ce se întâmplă în interior și în exterior – și a face alegeri înțelepte despre unde să vă concentrați atenția. Opusul conștientizării deschise este să fii pe pilot automat, să nu fii conștient de locul în care vă îndreptați atenția, ceea ce este opusul distragerii atenției.
În primul cadran al ilustrației din stânga, ești concentrat, dar pe pilot automat. Starea ta de spirit poate fi descrisă ca fiind în „flux”. Acest lucru se întâmplă adesea spontan atunci când facem sarcini de rutină sau ne angajăm într-o activitate repetitivă precum alergarea. Riscul stării de flux este că ne lipsește conștientizarea. În conducere, lipsa de conștientizare poate însemna diferența între a prelua semnalele de stres ale unui angajat și a împinge prea departe. Sau să nu-ți observi propriul stres, de altfel.
În al patrulea cadran, ești conștient, dar ușor distras. Pot exista beneficii pentru a pierde concentrarea și a permite gândurilor aleatorii să apară. Unii oameni descoperă că vin cu idei mai creative în acest cadran. Dar dacă mintea ta este prea distrasă, vei avea dificultăți în a reține orice idei bune. Ideile bune devin soluții inovatoare doar atunci când ai concentrarea să le reții și să le executi în al doilea cadran.
În al treilea cadran, nu ești nici concentrat, nici conștient. Ești fără minte. Și nici măcar nu este o stare de relaxare în care să te afli, deoarece mintea ta este constant angajată în activități și gânduri aleatorii. Nu prea se poate spune bine despre asta.
În al doilea cadran ești atent. Aici ai performanță cât mai bine. Este punctul ideal pentru claritate, prezență, atenție și multe alte calități de eficacitate și bunăstare. În al doilea cadran sunteți cu o secundă înainte și sunteți mai capabili să supraviețuiți și să prosperați în economia atenției.
Dar mindfulness nu se referă cu adevărat la concluzie. Este un mod de a fi. Este un mod de a te manifesta în viață cu bunătate, deschidere și prezență. Cel mai bun mod de a-i face pe alții să vadă beneficiile acestor calități este să fii tu însuți. Desigur, știu că acest lucru este mult mai ușor de spus decât de făcut în lumea noastră de perturbări constante și gratificare instantanee. Dar merită efortul. Pentru că mindfulness ne face mai fericiți și mai buni. Și oamenii fericiți și amabili fac societăți mai fericite și mai bune.