Pana in 2016, 77% dintre adultii din SUA detineau un smartphone. Desi sunt doar mici obiecte dreptunghiulare in buzunarele noastre, smartphone-urile duc la schimbari semnificative in modul in care interactionam cu lumea.
Titlurile de stiri senzationaliste ne spun ca „smartphone-urile au distrus o generatie” si „retelele sociale distrug societatea”. Dar ce spune cercetarea
Intr-adevar, tinerii care folosesc mai mult dispozitive electronice tind sa experimenteze o depresie mai mare si o stare de spirit mai proasta. Iar smartphone-urile par a fi deosebit de problematice pentru relatii, ceea ce duce la interactiuni sociale de calitate inferioara si mai putin empatice. Dar exista o gama larga de moduri in care va puteti folosi smartphone-ul — de la fotografierea cu prietenii pana la urmarirea invidioasa pe Facebook — si doar unele dintre ele sunt daunatoare.
Publicitate
X
Deci, cum va impiedicati smartphone-ul sa va afecteze conexiunea cu ceilalti

Aceste strategii sustinute de cercetare va pot ajuta sa va protejati relatiile intr-o varietate de situatii sociale.

1. Nu inlocuiti interactiunile fata in fata cu interactiuni electronice

. Timpul pe care il petrecem utilizand comunicatiile electronice a crescut considerabil de la lansarea smartphone-ului. Deoarece avem doar o cantitate limitata de timp in fiecare zi, utilizarea smartphone-ului ne poate determina sa petrecem mai putin timp cu ceilalti, ceea ce, in timp, ne poate afecta drastic si negativ viata.
De ce
Pentru ca cercetari ample arata ca construirea de relatii sociale puternice este unul dintre cele mai bune lucruri pe care le putem face pentru sanatatea noastra mentala si fizica si poate fi mai usor si mai rapid pentru noi sa construim aceste relatii in persoana. Implicarea in interactiuni sociale fata in fata tinde sa ne imbunatateasca starea de spirit si sa reduca depresia. Alte activitati care implica alte persoane, cum ar fi participarea la slujbe religioase sau angajarea in exercitii sau sport, au, de asemenea, efecte pozitive asupra sanatatii noastre mintale. Fara aceste experiente, sanatatea noastra mintala are de suferit.

Stiinta fericirii De

ce este nevoie pentru a trai o viata mai fericita
Aflati strategii testate de cercetare pe care le puteti pune in practica astazi. Gazduit de psihologul premiat Dacher Keltner. Coprodus de PRX si UC Berkeley’s Greater Good Science Center.
Comoditatea smartphone-ului a facut mai usor sa renunti la interactiunile sociale semnificative. Desi doar 23 la suta dintre oameni spun ca isi folosesc ocazional telefonul pentru a evita interactiunea cu ceilalti, ceilalti dintre noi putem opta doar pentru ceea ce este usor. Este posibil sa parcurgem paginile de Facebook ale prietenilor nostri in loc sa-i intrebam ce mai fac. Putem alege sa ne uitam la Netflix in loc sa mergem la teatru cu prietenii. Pentru o sanatate mintala optima, totusi, se pare ca ar trebui sa alegem interactiuni fata in fata ori de cate ori este posibil.

2. Nu va folositi telefonul cand sunteti cu alte persoane

Pentru a construi acele relatii puternice in persoana, trebuie sa fim atenti si la modul in care ne folosim telefoanele in preajma celorlalti.
Daca esti cu cineva si incep sa-si foloseasca smartphone-ul, interactiunea sociala tinde sa fie de calitate inferioara. Dupa cum probabil ati experimentat, poate rupe conexiunea, poate opri o conversatie si va poate face sa va simtiti neauziti. Majoritatea oamenilor cred ca nu este in regula sa folosesti smartphone-uri in timpul evenimentelor sociale, iar 82 la suta cred ca utilizarea smartphone-urilor la intalniri sociale dauneaza de fapt conversatii, cel putin ocazional.

Mai multe despre tehnologie

Explorati ce face telefonul dvs. in relatiile dvs.
Descoperiti cum smartphone-urile distrug conversatia.
Urmati sfatul lui Christine Carter de a utiliza tehnologia in mod intentionat si nu va mai verificati nenorocitul de telefon.
Cat de sanatoase sunt retelele tale sociale online si offline.
Faceti testul!
In mod paradoxal, continuam sa ne folosim smartphone-urile. Intr-un studiu, 89% dintre utilizatorii de smartphone-uri au spus ca si-au folosit telefonul in timpul celei mai recente intalniri sociale. Si majoritatea oamenilor cred ca utilizarea propriului smartphone nu le ia mult, daca este deloc, din atentie de la grup.
Pentru a adauga insulta la vatamare, atunci cand ne folosim smartphone-urile in timpul interactiunilor sociale, ne diminuam si propria experienta. Un studiu a sugerat ca oamenii care isi folosesc smartphone-ul in timp ce iau masa cu prietenii experimenteaza mai putin interes si placere si mai multa plictiseala decat cei care nu o fac. Un fenomen similar a fost observat si in alte tipuri de interactiuni sociale.
Se pare ca suntem orbi la faptul ca folosirea telefoanelor noastre in preajma altora poate avea un impact negativ asupra vietii noastre, desi suntem perfect constienti de pagubele atunci cand alti oameni o fac.
Asa ca atunci cand esti tentat sa-ti scoti telefonul la un eveniment social, incearca sa-ti amintesti cum se simte cand altcineva te „fabeste”.

3. Fereste-ti telefonul in timpul conversatiilor semnificative
Chiar si abtinerea de la utilizarea telefonului ar putea sa nu fie suficienta in anumite situatii. Cercetarile sugereaza ca smartphone-urile pot distrage foarte mult atentia, mai mult de jumatate dintre americani spunand ca smartphone-urile au ingreunat acordarea atentiei celorlalti. Unele cercetari arata in continuare ca doar a avea un smartphone prezent pe o masa – nici macar in uz – in timp ce te implici intr-o conversatie semnificativa poate reduce empatia, increderea si calitatea relatiei dintre oameni.

Ascultare activa

Conectati-va cu un partener prin empatie si intelegere
Incercati-l acum
Imagineaza-ti cum te simti cand iti revarsi inima cuiva si nu te intelege cu adevarat sau iti raspund – poate chiar isi arunca o privire la telefon din cand in cand. Abilitatea de a fi prezent si de a asculta cu atentie este cheia pentru construirea increderii cu ceilalti. Si daca nu putem face asta, riscam sanatatea relatiilor noastre – ceva de retinut data viitoare cand ai o conversatie importanta.

4. Nu lasati smartphone-ul sa va impiedice sa socializati cu straini

. Un numar tot mai mare de cercetari sugereaza ca chiar si interactiunile aparent banale cu strainii – cum ar fi discutia cu un barista sau casier – joaca un rol important in modul in care ne simtim conectati social. Cum ar putea smartphone-urile sa afecteze aceste interactiuni
Ei bine, in masura in care suntem pe smartphone-urile noastre in loc sa avem interactiuni ocazionale cu ceilalti, pierdem oportunitatile de a ne conecta.
Intr-un studiu, cercetatorii au descoperit ca, avand un smartphone la indemana, oamenii care aveau nevoie de indicatii sa se bazeze in primul rand pe telefon si sa nu ceara ajutor altora. Ca urmare a neinteractionarii cu ceilalti, persoanele cu smartphone-uri s-au simtit mai putin conectate social si, prin urmare, in general, mai rau (desi au ajuns la destinatie mai repede). Acest lucru sugereaza ca smartphone-urile pot elimina interactiunile sociale in moduri mici, dar importante, care ar putea avea consecinte pe termen lung asupra vietii noastre.
Dupa ce am petrecut ultimele decenii auzind „nu vorbi cu strainii”, simtim, de inteles, o oarecare trepidare cand vorbim cu oameni pe care nu ii cunoastem. Dar alegerea de a ajunge la o alta fiinta umana, in multe circumstante, poate fi extrem de valoroasa pentru bunastarea noastra si a lor.

5. Daca va conectati online, fiti activ

. Ne ​​place adesea sa credem – sau ni s-a spus – ca retelele sociale precum Facebook si Twitter ne pot ajuta sa ne conectam cu altii. Dar se dovedeste ca folosirea dispozitivelor electronice pentru conectarea sociala nu functioneaza foarte bine, cel putin nu pe termen scurt.
Un studiu recent a aratat ca starea noastra de spirit si sentimentele de conexiune sociala nu sunt mai bune atunci cand comunicam online decat atunci cand nu socializam deloc. De fapt, cu cat o persoana interactioneaza mai mult cu ceilalti online, cu atat starea de spirit este mai proasta si sentimentele de conexiune sociala sunt mai scazute.
„82 la suta dintre oameni cred ca utilizarea smartphone-ului la adunarile sociale afecteaza de fapt conversatiile” –
Tchiki Davis, Ph.D.
Este natura umana sa aiba nevoie de conexiune. Deci, in loc sa navigam pasiv online sau pe retelele sociale, ceea ce facem aproape invariabil singuri, optam sa facem ceva care implica participarea activa a altora. De exemplu, un studiu a constatat ca liceenii care discuta mai des online sau folosesc computere cu prietenii tind sa aiba prietenii de calitate superioara. Acest lucru sugereaza ca tehnologia poate fi folosita ca suport atunci cand construiesc relatii mai puternice.

6. Conectati-va cu oamenii de pe smartphone pentru a face fata durerii

Desi majoritatea cercetarilor sugereaza ca ar trebui sa acordati prioritate interactiunilor fata in fata fata de interactiunile electronice, interactiunile in persoana nu sunt intotdeauna posibile. Cand un parinte calatoreste pentru serviciu sau un prieten apropiat s-a mutat din stat, atunci ce faci
Cercetarile sugereaza ca interactiunile electronice pot fi benefice pentru construirea si mentinerea legaturilor care altfel nu ar putea exista. Conversarea activa sau adresarea unor persoane pe care nu le poti vedea fata in fata pare sa aiba beneficii, cum ar fi sa te simti mai conectat social.
In momente de nevoie, solicitarea de asistenta sociala pe un smartphone pare sa fie deosebit de utila. De exemplu, pacientii dintr-un studiu au fost repartizati intr-unul din cele patru grupuri. In timpul unei interventii chirurgicale minore, ei au trebuit sa trimita un mesaj text unui strain, un mesaj text unui insotitor, sa joace un joc care distrag atentia (Angry Birds) pe smartphone-ul lor sau sa nu-si foloseasca deloc smartphone-ul. In cele din urma, oamenii care au trimis mesaje text fie unui insotitor, fie unui strain aveau nevoie de mai putine analgezice decat cei care nu si-au folosit smartphone-ul. Aceasta cercetare arata ca obtinem o gama larga de beneficii din conexiunea sociala, pe care smartphone-urile noastre le pot oferi daca nu sunt disponibile alte optiuni.
In concluzie, exista multe moduri potentiale prin care smartphone-urile pot fi daunatoare vietii noastre sociale. In acelasi timp, smartphone-urile pot usura multe sarcini zilnice. Cheia este sa ne dam seama cand si pentru cine vor fi utile sau daunatoare, iar cercetatorii exploreaza acum aceste intrebari.
Daca nu iti poti imagina cum sa scapi de smartphone-ul tau, tine cont de acest sfat simplu: conecteaza-te cu ceilalti, mai ales in persoana, si pastreaza-ti smartphone-ul depozitat in caz de urgenta.